onsdag, januari 28, 2009

ännu en långprommis

Efter shoppingturen var jag på kurs. Det är en festutbildning som KTH anordnar och idag handlade det om säkerhet och sånt, det mesta hade jag hört förut men det är ju viktigt att få det upprepat ibland. Nästa gång ska vi spruta med brandsläckare, det blir kul!

Det var sagt att det skulle hålla på till klockan 20.30 men vi var så många så hon som höll i det tyckte bara att det skulle bli jobbigt med rast så hon körde på i två timmar i sträck och så fick vi sluta strax före åtta istället. Jag somnade inte, bara nästan. Sen bestämde jag mig för att promenera hem, denna gång via Fridhemsplan (6,6 km). Tänkte egentligen bara gå till Hornstull och handla där och sen ta tunnelbanan över vattnet (under förstås), men när jag kom fram till Hornstull var klockan nån minut över nio och affären var stängd, dessutom skulle det dröja 8 minuter innan nästa tunnelbana skulle gå så då gick jag över bron också.

Jag köpte nämligen ett nytt sl-kort idag. Fast det börjar gälla först på söndag. Så då köpte jag ett till, ett 72-timmars kort. Troligtvis lönar det sig inte men jag blir ju så himla snål av att åka på remsa! Och uppenbarligen kan jag ju promenera trots att jag har kort!

Nu är jag så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Kanske till sängen, världens skönaste säng! Fast jag måste skriva klart min låttext ikväll, det måste jag! Har såna problem med början av refrängen, jag måste tänka utanför lådan på nåt sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar