tisdag, januari 20, 2009

från dovvet

Jag sitter oftare på golvet än i soffan.

Idag lades min mamms in på sjukhuset och imorgon ska dom operera henne. Jag ska börja hålla tummarna att allt går bra när jag går och lägger mig ikväll, för jag planerar att sova ganska länge så dom lär ju hinna börja innan jag vaknar.

På eftermiddagen blev det som sagt ingen städning utan Madicken istället. Sen for jag iväg till skolan på körövning, som vanligt i sista sekunden så jag fick springa och hoppade in precis på minuten i tid för att slippa punchkassan (1 kr till kassan per sen minut, jag har fått 2 kr på mina snart 3 år i kören).

Sen åkte jag hem och lagade mat. Det var längesen jag publicerade nåt recept här. Men idag var jag så lat att jag inte orkade laga nån riktig mat (kom liksom hem halv 9!). Det blev pasta, mina favvomackisar (såna som har många varv på kort sträcka) och färdig "carbonara crush"-sås.


Efter maten var jag dessutom duktig och bakade bröd!! Här kommer receptet på dessa bullar:

1 påse brödmix (trekornsbröd)
2 medföljande påsar jäst
6,5 dl något över fingervarmt vatten


Idag var det alltså den korta vägen i köket som gällde. Men allt blev väldigt gott i alla fall!

Efter detta och dokumentären på ettan såg jag Gossip Girl! Alltså, shit vad det är spännande!! Jag hoppas verkligen att jag har fattat rätt att det kommer ett nytt avsnitt nu inatt!


Nu är det dags för sängen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar