fredag, januari 30, 2009

långsamt

Det bästa som finns måste ju vara när tiden går långsamt på morgnarna! Som den här morgonen. Jag hade ställt väckaren på 9 och hade 5-minuterssnooze. De fem minutrarna gick jättelångsamt så jag låg kvar och drog mig i nåt som kändes som en lång stund. Och nu har jag hunnit varva internet och klockan har bara blivit strax efter halv!

Jag börjar jobba klockan 12 och har planerat att promenera till Fridhemsplan och ta tunnelbanan därifrån. Tog tid igår hur lång tid det tar att gå dit så klockan halv elva planerar jag att gå hemifrån och dit är det ju en hel timme. Det enda jag ska göra här hemma egentligen på den tiden är att äta frukost!

Hoppas att den här dagen går fort. Jag skulle ju egentligen vara helt ledig idag och bara såsa på och kanske gå en sväng på stan. Men så fick jag meddelande från min chef i början av veckan som undrade om jag kunde jobba nån av dagarna ons-fre. Och den enda dagen jag kunde var ju idag och shoppa gjorde jag ju i onsdags! Har ju nästan inte jobbat nånting extra den här månaden heller (bara en dag innan idag) och jag behöver ju alla extra pengar jag kan få, speciellt eftersom man tydligen måste vara gravid för att få pengar av csn numera!!! (Har inte fått mina pengar än trots att jag studieförsäkrade för 3 veckor sedan. Det var samma för Yoka, men det löste sig när hennes karl ringde och sa att hon var gravid (lång historia kort)).

Nu ska jag nog kliva upp och äta den där frukosten. Har inte så mycket mat hemma, men en korvmacka ska jag nog lyckas svänga ihop och lite fil och flingor.

Och för er som undrar varför jag promenerar hela tiden: Jag har kommit fram till att det är en "träningsform" som passar mig bra. Det här med gym funkar ju bara om man går dit (det räcker inte med att man köper ett dyrt gymkort). Men att promenera en timme hem från skolan är ju helt perfekt, jag är expert på att bara gå och inte tänka på nåt och det tror jag är nyttigt! Sen får vi se hur länge jag orkar hålla på så, har ju bara gjort det tre gånger än.

Sådär, nu har jag förbrukat en kvart av min långsamma morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar