lördag, januari 24, 2009

sovdags

Just nu känns det som att det är en miljard år sen jag shoppade! Den där lönen vill bli spenderad, jag måste försöka hålla lite på den. Tydligen har de 4-5 veckors handläggningstid på csn, hur tänkte dom då? Har de inte alltid haft folk som vill ha pengar i januari? Borde de inte vara förberedda?

För övrigt är jag alltså hemma hos mor och far. Fast modern är ju fortfarande på sjukhuset. Hon visste inte om att jag skulle komma hem, så idag var vi där och överraskade henne. Jag bestämde redan förra torsdagen att jag skulle åka upp igår, så alla andra visste om det.
Mammsen såg mycket piggare ut än vad jag hade väntat, fast hon är ju inte riktigt sig själv, men det kan man inte vänta 3 dagar efter en så stor operation heller. Troligtvis får hon i alla fall komma hem på söndag eller måndag, jag hoppas att det blir snart, men samtidigt vill jag ju såklart inte att hon ska ha jätteont när hon kommer hem så det är bra om hon får vara kvar så länge att hon slipper det.

Nu ska jag gå och lägga mig. Är jättetrött efter en morgon då jag vaknade först för att jag var hungrig och kissnödig, sen kunde jag inte somna om, när jag väl somnade om fick jag meddelande om att min kamera nu var färdig för hämtning efter servicen. Och när jag äntligen somnade om efter det dröjde det inte länge förrän min chef ringde och undrade om jag kunde jobba. Gah!
Är dessutom trött för att det har varit en väldigt lugn dag. Vid 12-tiden skuttade jag in på pappsens jobb, vrålhungrig. Där åt vi mat och sen for vi på bibblan och lånade två böcker som hör till min retorikkurs. Och sen for vi till mammsen, och där var det ju väldigt lugnt, jag löste korsord (barnkrysset, ungdomskrysset och lätta krysset, jag är verkligen dålig på korsord! Men jag löste alla utan att rita dit egna rutor iaf!).
När vi varit där ett par timmar skjutsade jag pappsen till Kramfors där han gick på revy, sen for jag och handlade mat och for hem och åt mat och såg på Let's Dance. Mycket lugn dag mao!

Imorgon blir det nog också en ganska lugn dag, pappsen ska iväg och sjunga nånstans på förmiddagen och sen ska vi till mammsen på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar