måndag, februari 09, 2009

fler konstiga drömmar!

Inatt, eller egentligen imorse, drömde jag jättekonstigt igen!

Hela familjen flyttade in i ett nytt hus, ett jättekonstigt hus. Med oss hade vi farmor och en gammal jobbarkompis till mig som har flyttat till Australien nu.

Så fort vi kom in i huset började det hända konstiga grejer. Mammsen och pappsen försvann på en gång och lillebror var den lillebror han var för ungefär 13 år sedan, dvs fast i en serietidning och inte så kontaktbar. Jag blev jätteorolig och började leta, farmorn satt i trappen och arbetskamraten var på övervåningen och höll på att packa upp alla sina paljettskor (!!).

Efter mycket letande (till slut fick jag med mig de andra, utom farmor, också) insåg vi att de inte var i huset (då hade vi letat igenom även de rummen man inte fick gå in i) så då gick vi ut. Utomhus var det snö och jättekallt. Vid den här tiden var det bara jag och lillebrorn som letade. Vi hittade pappsen som bara undrade hur jag hade tillverkat en båt hela tiden (ingen riktig, den var gjord av silkespapper och sugrör).

Sen började det komma fiender i mystiska bilar, riktiga monster var de! Bilarna var man tvungna att avväpna genom att hugga med en stor slägga i fram på dem, då gick de isär och de hemliga vapnen syntes. Det kom först en stor traktoraktig bil som vi gjorde så (lillebror var här inte 8 längre utan mycket äldre och starkare). Sen kom en helvit bil (typ som att den var sänkt i vitfärg hela bilen, med gubben i och allt) som vi också gjorde så på. Då lossnade ett magiskt tecken. Och plötsligt var lillebror runt 10 år men samtidigt var den där stora personen också med. Runt om bilen kunde vi läsa dessa konstiga tecken och vi började skämta om att det "var myltianska, fast en annan dialekt, typ". Sen kom fienden, nån ropade att vi måste ta det konstiga tecknet och springa.

Och sen slutade det hela med att jag vaknade på mage i kudden (fortfarande i drömmen) och pappsen satt bredvid och sa att det bara var en saga. Och sen vaknade jag på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar