lördag, februari 21, 2009

fredag

Idag råkade jag välta ner datorn från stolen den stod på. Snacka om lokal panik innan jag försäkrat mig om att den var oskadd! Den landade liksom som ett uppfällt tält så jag antar att det var rätt bra att den var uppfälld så att den inte studsade så mycket.

För övrigt har jag haft en ganska bra dag. När jag satt där och skrev på inlämningen blev jag så himla less för att jag var så långsam, så jag satte på pastavatten och bestämde mig för att skicka in innan maten var klar (färsk pasta går ganska snabbt!). Det var ju liksom bara småfix som skulle fixas och dessutom ska slutversionen in nästa vecka.

Efter lunchen gav jag mig iväg till skolan. Skulle lämna in lite papper till läraren. Dessvärre stängde expeditionen klockan 12 så jag får gå dit med dem på måndag istället, hoppas det är ok..
Sen åkte jag med bussen till fältan, det var så längesen jag var där! Hittade först ingenting alls (som vanligt när man för en gångs skull har råd att shoppa litegrann). Men till slut hittade jag några saker som stod på min lista. På listan stod även vinterskor, har ju gått i sneakers hela vintern och nu är det ju slutrea. Var in i alla skoaffärer i hela stan och visste precis vilka jag ville ha (två olika par) men de fanns aldrig i rätt storlek. I en affär var det 30% på reapriset (som i sin tur var mindre än halva ordinarie priset) och då fanns de i en storlek för stora (finns ju aldrig för mina gigantfötter). Men jag hejdade mig, vill inte ha för stora skor! De såg inte alls stora ut, men de satt ju helt löst!

I en annan affär hittade jag de här: Inte vinterskor, men hur fina som helst, och 70% rea! Men de kändes så himla höga, jag kan ju typ inte gå i såna skor! Men de var verkligen fina! Ska gå tillbaka imorgon tror jag och testa dem igen (sova på saken).

Nu ikväll har J varit här och bakat kaka på C. Idag blev det dessa kakor (fast vi tog bort russinen och hade lite mer jordnötter), hur goda som helst! Typ som chocolate chip cookies med jordnötter, de smälte i munnen! Sen har vi spelat tv-spel (Nintendo 8-bitar) och hon hann även med att färga min utväxt (hurra!!).

Imorgon ska vi ha lite partaj här, jag, J och J:s lillasyster. Det ska bli kul, först ska jag till J:s salong när hon har slutat och bli lite piffad, niice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar