torsdag, februari 05, 2009

Lix

Idag är det en månad sen jag började blogga här. På riktigt alltså. Igår var det ett år sen jag flyttade in i den här lägenheten. På riktigt alltså. Möblerna flyttade jag ju in den första men då hade jag ju ingen el så jag flyttade in själva mig den femte.

Idag på retoriken pratade vi om Lix (läsbarhetsindex). Jag hade inte hört talas om det förut men nu har jag testat den funktionen och det var ju riktigt roligt. Det ni läser här är i genomsnitt en barnbok! Eller på sin höjd lättläst skönlitteratur/populärkultur. Näe, nu är det dags att börja med långa ord och långa meningar här så jag får upp nivån på mit läsbarhetsindex! Roligt också att funktionen analyserar antal gånger man skrivit ett visst ord också, gissa vilket ord som är mitt vanligaste. (Jag)

Hittills har jag ett Lix-värde på 27 på det här inlägget, dvs väldigt lättläst. Imorgon ska jag börja samla på ord på sex bokstäver eller fler. (Sådärja, nu fick jag upp inläggets värde till 31)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar