måndag, februari 09, 2009

lugn söndag

Det här har varit en väldigt lugn dag! Först sov jag en hel massa timmar i sträck, sen gick jag upp och hade en väldigt lugn förmiddag. Gjorde vad man kan kalla ett storverk; bytte lakan, vände madrassen, vädrade sängkläder och dammsög upp alla dammråttor under sängen! Så nu ligger jag här i en superfräsch säng!

Sen tog jag det väldigt lugnt en lång stund till innan jag gav mig ut på promenad med Willys i Aspudden som mål. Där handlade jag ägg och lät bli att handla en massa andra saker som jag egentligen behövde, typ pasta. Dessutom glömde jag titta på den inköpslista som jag hade skrivit, så morgondagens stora projekt är att inhandla en diskborste!

Nästa storverk var att diska allt porslin, och då menar jag allt! Jag har nämligen en förmåga att odiska under långa perioder, så nu var alla tallrikar smutsiga (och det hade bara gått sen i fredags). Och en annan bra grej jag har gjort idag är att äntligen flytta om och strukturera på mina hårddiskar! Så skönt! Fast jag skulle behöva en ny nu, det börjar bli ganska knökfullt på de gamla.

Imorgon ska jag, förutom att köpa en ny diskborste, tvätta! Jag har skippat två tvättider i helgen till förmån för sömn, så nu är det verkligen dags! Klockan 10-13 är det jag och tvättstugan som har dejt! Dessutom kommer ju lillebroren på besök sent imorgonkväll, så jag måste nog sova lite middag imorgon!

Halsen har mått riktigt bra hela dagen förresten, utom nu ikväll då jag fick ont igen. Har gurglat massa gurgel och hoppas verkligen att det inte blir värre igen!

Nu ska jag krypa ner bland mina nytvättade lakan och sova. Gonatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar