tisdag, februari 03, 2009

on and off

Det är väldigt passande att jag jobbar där jag jobbar, för hela mitt liv känns antingen on eller off (på eller tå som man också kan säga) hela tiden!

Ibland får jag lite panik för att jag inte gör nåt. Måste sluta slacka! Men idag kanske det var befogat efter den hårda helgen. Imorgon ska jag sluta slacka, efter lunch ungefär.


Idag har jag iaf varit i skolan. Åkte dit och käkade lunch med Fia. Efter lunchen fick jag testa min spexklänning, den var hur fin som helst! Sen hade jag tre timmar att slå ihjäl innan jag skulle på ett möte så då satte jag mig först i datasalen och chattade lite med Mr Magsjuk i Frankriket. Efter det gick jag ner och satte mig i en fåtölj i Spisen. Hade med mig datorn så jag kunde se lite 30 Rock. Dessvärre hade jag inte med mig några andra hörlurar än de som är till telefonheadsetet (dvs jättejättekort sladd) så det blev verkligen widescreen av min 13"sskärm. Klockan fyra hade jag möte om höstens äventyr och sen hade vi lite körövning. Klockan fem hade vi även dansrep med kören och lite annat folk från spexet. Som tur var så var det inte så jätteavancerat (typ att man skulle röra på armarna och benen samtidigt), vi skulle mest bara gå. Sen åkte jag hem, handlade i Hornstull, och lagade pasta. Tänkte posta receptet för det var en väldigt enkel pastasås, men jag blev paj i magen av den (eller så var det lillebrorn som smittade över Facebook??), så jag skippar nog det.. :-P
Ikväll har jag även sett på Stormen på ettan (herregud vilken misär!) och bakat småkakor.

Kanske inte har varit så slackig ändå när man tänker efter. Jag har ju i alla fall varit utanför dörren! (OCH träffat folk!)


Imorron väntar bakgruppsmöte och tjejmiddag. Det ena är halv ett och det andra klockan sju, så jag tänkte nog promenera hem från skolan däremellan. Men först ska jag ta en lång sovmorron! Funderar på att se ett avsnitt till av 90210, det är ju så där jobbigt spännande!


Jag kände inte ens för att blogga nu, men av nån anledning så rinner allt ur mig så fort jag börjar här. Jag har förresten inte ens pratat med mammsen nåt idag, hon skulle ju opereras idag igen! Hoppas det gick bra, du sover nog nu så vi pratar imorron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar