lördag, februari 07, 2009

sjuk dröm??

Jag är sjuk. Tänker inte vara det länge så jag har satt hela livet på paus över helgen. Eller hela livet och hela livet, jag är hemma och gör det jag brukar om man tänker efter, sover.

I alla fall drömde jag en helt sjuk dröm nyss. Vi satt och skulle se på Vem vet mest och lilla mammsen skulle vara med (hon ska ju det den 4 mars om jag inte minns fel på datum). Det var jättekonstigt, final med typ fem pers som hade jätteolika många poäng (en tant hade 1770 och en annan typ 40 och så). Och de skulle typ plocka in en till i finalen och kom till min mammas plats, men då stod där en gubbe på hennes plats. Dom kallade honom Ewa eftersom det stod Ewa på skärmen framför honom, och så var det en bild på lilla mammsen där också. Och studiopersonalen försökte byta bild och namn till hans, men då kom det bara andra bilder på mammsen. Sen blev det svart i tv-rutan och efter en stund när bilden kom tillbaka ringde man upp min lilla mamms och frågade vad det var som hänt, och hon berättade om sin sjukdom. Tydligen ville man på SVT inte visa sjuka människor och hade därför klippt bort henne ur programmet. Hur konstigt som helst var det!!

Och detta lyckades jag drömma trots att jag inte har nån feber!! Galet!
Jag tycker iallafall att halsen inte ser lika röd ut längre, och den vita blåsan är inte vit längre heller, fast den har fått kompisar. Men å andra sidan brukar jag aldrig kolla hur min hals ser ut när den är frisk, kanske är den lite knottrig då och bara var svullen och knotterutfylld igår. Vad vet man?

Usch vad jag svamlar! Borde kanske gå upp och göra nåt vettigt. Hade tänkt gå på apoteket, men dom stängde redan klockan två här nere och jag orkar inte åka nånstans. Men jag skulle kunna gå på konsum och köpa lite citroner och ingefära. Och kanske nåt snask till kvällen. Fast jag har ju glass och en massa frysta bär, kanske kan klara mig på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar