lördag, februari 14, 2009

Testing testing

Jag äger en VHS-spelare. Den använder jag en tid varje år, dvs nu, för att spela in melodifestivalen medan jag jobbar. Och mellan varje år hinner jag ju glömma bort hur man gör för att programmera den (det är ju liksom inte min gamla Luxor utan Morfarns gamla), så just nu håller jag på att testa om jag kommer ihåg hur man gör. Och jag gör det! Det fina är att i dosan (fjärrkontrollen) ligger det lagrat vilka tider och på vilken kanal man senast spelade in (ettan mellan 20.00-21.30). Nu har jag testat och det funkar! Helt fantastiskt!

Jag borde verkligen köpa mig en ny vhs-kassett, för den har nog samlat på sig en del damm genom att i stort sett bara ligga där i två år. Tänk iförritiden (ja, det är ett ord), jag var verkligen proffs på VHS! Jag visste exakt hur långt jag skulle spola på varenda "Lisas band" (jag hade upp till nummer 24 därhemma om jag inte minns helt fel) för att komma till precis rätt ställe till det jag ville se (jag var en äkta tv-nörd en gång i tiden!).

Sådär, nu är det programmerat! Fantastiskt med den nya tekniken, är det inte? (hahahaha)


Ikväll har vi haft körfest här hos mig. Det var väldigt roligt, men alla gick hem ganska tidigt! Innan klockan elva!!! Jag hade liksom förberett mig på att slänga ut alla vid halv två för att få nån slags sömn eftersom jag ska upp och jobba i 12 timmar imorgon.

Och fredagendentrettonde har flutit förbi väldigt obemärkt för min del också! Det värsta som hände var att en körmedlem råkade bränna av ett gäng av sina fina lockar på en en av mina ljus som hänger på väggen.
Det jag har ägnat dagen åt är typ att städa lägenheten i min egen takt (sakta). Klockan halv fyra insåg jag att jag inte ätit mer än två ägg och lite fil på hela dagen, så då åt jag lite gröt innan jag åkte in för att träffa de andra på puben.


Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen. Den innehåller ju som sagt en hel del jobb, dessutom tänkte jag försöka hinna med ett 25-årskalas på kvällen (det blir ju många såna ett år som detta!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar