fredag, februari 13, 2009

varför så trött?!

Idag har jag varit helt osannolikt trött hela dagen! Inte på samma sätt som när man har sovit dåligt utan på ett nytt sätt, typ som när det är mörkaste mörkaste december ^2!

Det tog ju som sagt en evighet att bli klar i morse. Klockan kvart över 11 var jag i alla fall i skolan (hade tänkt vara där senast klockan 10). Men när jag väl kom dit insåg jag att jag inte hade så mycket där att göra så tidigt, så det kanske var lika bra att det blev så pass sent. Det enda jag skulle göra var att skriva ut mina texter till retoriken, för de var ju färdigskrivna redan igårkväll. Det var liksom första inlämningstillfället idag, så vi har två veckor till innan slutversionen ska vara klar.

Vid 20 i 12 gick vi och käkade lunch, min första värmda matlåda den här terminen, yaay. Sen gick vi och fikade bort en timme innan det var dags för mig att traska ner till F11 där jag har min retorik. Lektionen gick ganska snabbt. Större delen ägnades åt att läsa igenom varandras texter i små grupper och kommentera.

Efter lektionen hade Johanna som jag var hos igår lurat med mig på ett event, nämligen Future Female Leader Awards inspirationsmingel. Det är ett pris som delas ut varje år på KTH till en nyutexad tjej och skulle vara guld värt att vinna! Men jag tävlar tyvärr inte riktigt i den ligan för tillfället. Trots det var kvällen mycket inspirerande med en superbra talare och en annan ganska bra och intressanta frågestunder efteråt. Till sist var det middagsmingel som bestod av en mingeltallrik med kött och lax och potatissallad och gott bröd och till och med en vinglashållare på sidan av tallriken (allt för att kunna mingla med stil). Fast vi satte oss och åt i en soffa, det kändes lite bekvämare.

Nu sen jag kom hem har jag sett gårdagens avsnitt av 90210 och de sista tre avsnitten av 30 Rock säsong 3. Så nu är jag alltså i fas med tre serier! Helt galet! Snart börjar jag tro att jag är 14 igen!! Och jag som precis uppgraderat mig själv till sjutton!


För övrigt har jag blivit vänskapsambassadör idag! Hörde om det på Morgonpasset häromdagen och idag fick jag mina pins (fast visserligen stod det Lina Wärmegård på kuvertet, jag vet inte vem det är, kanske mitt vänliga alterego?) Så nu ska jag ge mig ut och prata med okända, det ska bli spännande!

Nu ska jag sova många många timmar, försök inte nå mig före 12 imorgon!
Planen för morgondagen är att städa. På kvällen kommer ju kören hit på partaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar