söndag, mars 15, 2009

schlager!

OMG! Jag satt asnära tvn och skrek under hela omröstningen! Har många bidrag fått tolvor nån gång? Näe, jag tror inte det! Tolva hit, tolva dit, fram och tillbaka hela tiden! Hur jämnt får det bli??!

Och varför bytte EMD till vita kläder? Jag gillade deras framförande jättemycket för att det var så välsynkat och snyggt, nu såg det mest bara rörigt ut. Men ändå är det deras låt jag har på hjärnan nu, och vinnarlåten också.
Ska jag vara helt ärlig så vet jag bara vem D är i EMD, jag har ingen aning om vem som är vem av E och M. Satt hela låten och försökte lista ut det, men nej. Ingen aning!

Och stackars lilla söta Måns. Man vill ju bara äta upp honom! Han är en sån där förebild: från skåne, men pratar ändå så man förstår! Föredömligt! Men på ett sätt är det bra, för fortfarande har ingen vinnare i Melodifestivalen varit yngre än mig, och så länge det inte har varit det finns det hopp. När det inträffar är det nog kört! (Det var nära förra året, Sanna Nielsen (född i november), men det gick ju bra till slut).

Och vinnaren då? Jag insåg idag när jag ögnade igenom kvällstidningarna på nätet att den låg bra till, hade ingen aning om det innan. Jag trodde stenhårt på Måns eller EMD, det har jag sagt hela veckan. Men jag har funderat på det här idag och kommit fram till att den säkert har större chans än idol-boysen iaf. Men vinna, njae? Jag säger som jag alltid säger: Vi har för få grannar!


Sådär, nu får det vara nog med schlagernördandet för den här gången. Jag har aldrig varit så oinsatt som i år, så det var skönt att få skrika av sig lite... På tal om att skrika så skrek jag lite åt den grekiska låten också. Hur tänkte egentligen den internationella juryn där? Ingen vill väl se en grekisk låt från Sverige?! Ingen skulle rösta på den! Dom skulle ju bara skratta. Sen att låten säkert blir en jättehit där nere är en annan sak. Men nej, mer Abba åt folket!


För övrigt fick jag ett väldigt oväntat telefonsamtal idag. Sist jag träffade den personen sa jag nåt i stil med att "Tiden kommer att gå tokfort innan vi ses igen, och du kommer att vara med om så mycket och vi kommer bara att trampa på som vanligt här hemma". Och jo, visst känns det nyss, men nog har det hänt ganska mycket här hemma också... Vem det är har jag lovat att hålla hemligt en stund.


Och ja, jag skrev skåne med liten bokstav med flit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar