onsdag, april 22, 2009

amehdurå!!

Dagen: Vaknade vid 9, hade ställt klockan på 10, men beslutade mig för att gå upp! Softade rätt länge, käkade en frulle min bror hade gillat (bacon och ägg) och åkte sedan iväg till skolan. Kom dit rätt sent och hann därför inte köpa någon lunch innan bakgruppsmötet. Så jag käkade upp mina äppelbitar och åt sedan glass på mötet. Sen köpte jag lunch, lax med stuvad spenat (inte så gott som det lät).

Där hemma hade jag passat på att damma av mina elektroböcker (det dammade skitmycket när jag blåste av dem). Idag skulle jag ju nämligen börja tentaplugga! Sagt och gjort, jag satte mig och började på kapitel 1. Kände mig något ringrostig!

När jag suttit där i över 2 timmar och räknat 2 exempeltal ur boken gick jag hem. Väl hemma var jag helt slut och jättefrusen! Det var verkligen hur kallt som helst ute och inget gjorde mig varm (en tupplur hade gjort det). Käkade en stor portion mat innan jag gav mig iväg igen. Tanken var att jag skulle promenera till Johannas jobb, men det var ju snorkallt så jag tog tunnelbanan och kom fram strax efter 7. Hon hade en kund som hon precis fönade klart när jag kom och sen gick vi och fikade. Hittade ett mysigt fik på Sveavägen där det var supervarmt, så då blev jag äntligen uppvärmd! Det fanns säkert 50 tesorter att välja mellan och minst lika många kakor och bakverk! HALLÅ!! Det är inte snällt! Det ska finnas en sort gott te och en sorts god kaka att välja mellan, annars tar det evigheter för mig!

Till slut blev det i alla fall gigantedammsugaren och en chailatte med hur mycket skum som helst. Dammsugaren var verkligen hur stor som helst och efteråt var jag hur mätt som helst! Trots att jag lämnade en liten bit på slutet!

Sen gick (rullade) vi bort till bion och gick in på godisaffären på vägen. Jag var allt annat än sugen på godis men Johanna ville ha en klubba. Bestämde mig för att inte köpa nåt om dom inte hade sura körsbär, och det hade de inte när jag tittade runt. Men så hittade Johanna dem så då köpte jag litegrann (åt typ max 5 bitar).

På bion träffade jag några skolkamrater i kön (man träffar verkligen alltid nån man känner där). Jag hade ju en biocheck som jag vann på Armada genom att kasta ett pappersflygplan genom ett hål. Hade sparat den till den här filmen. :)

Och filmen var ju toppen! Jag vet inte om den var fullt lika bra som serien, men jag skrattade mest hela tiden. Och Nisse hade verkligen älskat den! Framför allt Kennys familj! (Amehdurå!!) Och han var med, på flera sätt, det är jag säker på! Här är ett:

Nu måste jag verkligen sova. Imorron ska jag upp sviiiiintidigt! Ska vara på skolan klockan 10 för att göra nåt superläskigt! Jag ska nämligen in och titta på mitt femminutersanförande jag höll i torsdags. På video. Man vill inte göra sånt!!!

Just det. Utmaningen ja! Idag skrev Anka och ville bli utmanad, jag fattade nada och trodde hon menade Rubikskuben jag fick av GurraG. Men hon menade såklart stegräkningen. Mitt mål är ju 100000 steg på en vecka, men jag har insett att det är väääldigt många steg på en dag (över 14000). Så den här veckan kör vi minst 10000 om dagen. Igår fick jag 13193 och idag har jag fått ihop 10376 (typiskt att det var så kallt!!).

1 kommentar:

  1. Åh men vilket fik var det då? Du måste ju dela mä rej! Jumbodammsugare, kan det bli bättre liksom!

    .(=

    SvaraRadera