onsdag, april 29, 2009

ännu en händelserik dag

Idag har jag gått 14741 steg. Inte lika många som igår alltså, men det visste jag ju redan imorse. Men ändå nästan 500 steg över dagsmålet, så jag är nöjd!

Dagen har bestått av bakmöte, retorik och SM (sektionsmöte). Alla tre var spännande men på olika sätt. Adeliinas muffins var väldigt spännande. I retoriken var det dags för oförberedda anföranden. Vi har sista lektionen nästa vecka (helt galet vad terminen har gått fort!) och kommer att ha såna oförberedda då också. Jag fick inte hålla mitt idag så nästa vecka ska jag ha både ett 15-minutersanförande (som jag inte ens har börjat på) och ett oförberett. Fast det oförberedda kändes inte så farligt när man fick höra ett par stycken. Och SM var ju också kul, det var klart ganska långt före utsatt tid och det var också skönt. Och jag blev invald i valberedningen, hade inte alls tänkt söka men nu känns det himla kul!



Nu är det Big Brother från 2003 på tvn, det är det varje kväll på tv400. Och den här gruppen var där och uppträdde precis:

Den spelades även på våran 100-dagarkvartillstudenten-fest samma år. Galet!! Då sjöng vi med, men sjöng naturligtvis "MP3" istället för "NG3" i refrängen!

Dags att sova kanske?! Imorgon ska större delen av maten inhandlas inför helgen, jag hoppas verkligen inte jag har glömt nåt viktigt på mina långa listor. Som tur är har jag hjälp av 5 andra unga fräscha hjärnor vid handlingen så de kan nog hjälpa mig!

1 kommentar:

  1. lisa.... jag har bara gått 6000 steg idag o jag har soooo noooot tid över till en 8000stegspromenad :( men när hemtentadjävulen har passerat mig!! dååå... men det är ju surt att du får vinna såhär enkelt denna vecka =)

    SvaraRadera