onsdag, april 22, 2009

ännu flera steg, och lite annat

Nu är jag hemma efter teaterbesöket. Tyvärr får jag inte avslöja något om pjäsens innehåll (den har ju premiär imorgon) men kan meddela att det är mycket sevärd!

I övrigt har jag suttit i skolan en del idag, började med att träffa min retoriklärare och titta på filmen från mitt femminutersanförande förra veckan. INTE kul att se sig själv, men ganska lärorikt förstås. Efter det gick jag och satte mig och pluggade lite elektro. Det går långsamt och känns väldigt tungt, men jag ger inte upp än!

Fick lunchsällskap av Adeliina och satt en stund och pluggade efter lunchen också. Klockan tre var jag helt färdig och hur trött som helst! Bestämde mig för att åka hem och sova lite middag innan teatern. Men så hade jag ju utmaningen att tänka på (stegräkningen), så jag beslöt mig för att promenera till Stadion (en tunnelbanestation bort från skolan) och ta tunnelbanan därifrån istället för att få några steg på räknarn. När jag kommit dit var det riktigt skönt så jag gick vidare och siktade mot nästa station istället. Och när jag kom dit var jag nära att gå ända till Clas Ohlsson för att köpa en cykelhjälm till min nya bajk. Men istället gick jag in på Lagerhaus och hittade den där fina ljusstaken här under. Sen upptäckte jag att klockan började bli ganska mycket så då for jag hem.

Hann inte med nån sovning, men jag hann laga en stor middag. Var precis lika trött som igårkväll efter maten, och lika frusen, så jag kokade en kopp te också. Sen gav jag mig iväg mot Götgatan och Boulevardteatern. Träffade Jenny där klockan halv 7 och vi hämtade ut våra biljetter. Fick även veta att det började halv 8 istället för 7 som vi trodde, så vi hade en hel timme på oss att mingla, dricka vin och äta chips. Men vi var båda ganska trötta så istället gick vi och tog en kopp kaffe/te på ett café mittemot (hann iaf dricka ett litet glas vin och äta några chips).

Sen började pjäsen. Teatern var jättegullig och pjäsen var som sagt mycket bra!

Efteråt gick jag till bussen och hann med den precis. Åkte med den till Hornstull och promenerade därifrån och hem (fler steg till samlingen). Så nu efter denna dag har jag kommit upp i 13693 steg (prick 500 fler än i måndags), heja heja! Är ännu inte uppe i de 14286 stegen om dagen som krävs för mitt mål, men är ju på väldigt god väg!

Imorgon ska jag på intervju klockan 11 och sen har jag retorik 13-17 och sen har jag faktiskt en ledig kväll hemma! Har visserligen ett arbete som ska in på fredag, men jag ska inte iväg nånstans. Nu är det SATC, bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar