torsdag, april 30, 2009

kväll igen

14596 steg har jag trampat fram idag. Började dagen med en liten springrunda faktiskt! Hade inte tid att gå en promenad så det blev springning istället. Sen åkte jag till skolan och käkade lunch innan jag satte mig och skrev klart de långa långa listorna.

Klockan 3 åkte vi iväg till Willys på Lidingö och handlade mat till 98 personer. Vi handlade inte allt eftersom vi inte kunde ha nån mat i kylskåp så resten kommer vi att handla på lördag. Men det känns som att vi är bra på banan och jag känner mig inte orolig för att det ska gå åt skogen!

När jag kom hem hade jag fått ett hemskt brev från CSN. De vill ha tillbaka en massa pengar för att jag har tjänat för mycket. Jag har liksom inte kvar dom där pengarna, undra om dom vill ha mina skor jag har köpt för pengarna istället?? Min plan är i alla fall att låna slantarna av mammsen och pappsen när det är betalningsdags, för jag får ju nästan inga pengar eftersom jag har missat så mycket jobb i vår. Sen ska jag försöka att jobba av lite av skulden på renoveringen på stugan och betala resten med skatteåterbäringen. Hur gör dom som inte har föräldrar att låna av????

Nåja, när jag hade ätit middag (kycklingbiffar i gräddsås) insåg jag att jag hade på tok för få steg på räknarn. Dessutom var det inget bra på tvn, så jag tog en liten kvällspromenad till Aspudden och kom alltså upp i ovanstående resultat för dagen.

Nu ska jag sova. Imorron är det valborg! Jag ska göra samma sak som jag har gjort förra och förrförra valborgarna, nämligen fira Fia som fyller år. Det blir nog nice om det blir sol, säkert annars också förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar