fredag, maj 29, 2009

trevlig afton

Ikväll har jag varit på äventyr. Sa hejdå till Sandra som åker till Kina imorgon (i en månad!) och fick se Adeliida, nej förlåt, Adeliinas tatuering som hon gjorde igår. Jag bajkade in till stan på Majken, träffade girlsen på Odenplan och sen gick vi till Cafe 60 på Sveavägen (det med alla världens olika kakor). Jag och Adeliina åt mat (Sandra skulle käka lite senare) och sen kakor medan Sandra bara åt kaka. När Sandra stack iväg och åt gick vi på promenad. Hamnade först i Tegnerlunden och sen gick vi till Vasaparken och Sinnenas trädgård. Där hade dom jättemånga fina blommor och träd! Hur trevligt som helst!




Sen kollade vi in allt som fanns att se där och hittade en söt kanin! Fast den var skygg och skuttade in i gräset när jag ville ta kort på den.





Hittade även den här skylten som vi tyckte var lite söt, för att vara skriven av typ en myndighet (stadsdelsförvaltning) liksom!





Sen tog vi en kopp te på uteserveringen i parken och satt där i infravärmen tills dom stängde av den, då gick Adeliina åt sitt håll och jag tog Majken och bajkade hem. Kollade på klockan för att se hur lång tid det tog, typ 20 minuter från Odenplan till Liljeholmen och sen 7 minuter till för att promenera upp på berget (cyklar inte upp än, lite för jobbigt).
I övrigt går Majken riktigt bra, det enda som är lite jobbigt är när man ska upp för broarna (Västerbron och Liljeholmsbron), men det är ju bara en kort bit, resten är bara att susa fram!





En lite rolig grej hände när jag cyklade in till stan, jag glömde cykla över vägen till höger sida så jag cyklade på cykelbanan på vänster sida istället, lite dumt kanske. Men mitt på Liljeholmsbron mötte jag ett bekant ansikte på en cykel (ja, ansiktet satt ju inte ensamt där på cykeln, men ni hajjar), min namne från mellanstadiet, vi båda reagerade på det väldigt sent och skrek "Hej Lisa!" till varandra i farten och bajkade vidare. Roligt!


Shit vad svårt det är att få bilderna där man vill ha dem! Ni hajjar säkert vilka bilder som hör till vilken text, men snyggt är det INTE!


Nu ska jag bädda ner mig i sängen och se sista avsnittet av Gossip Girl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar