måndag, maj 25, 2009

stugan - projektet

Idag har det varit ganska tyst på bloggen som omväxling. Jag och mammsen har ju varit på uppdrag. Efter lunchen där i solen (där det var tokvarmt och helt vindstilla) mätte vi alla väggar och golv i stugan och sen åkte vi in till Kramfors och Colorama.

Där började vi med att titta på kakel. Sen kom vi på att vi kanske borde bestämma tapeter först så vi vet vilket kakel som passar till. Så när vi bläddrat igenom alla kakel och hittat några vi gillade gick vi över till alla tapetprover. Jag hittade en som jag föll för direkt. Efter att ha bläddrat genom en massa andra tapeter kom vi fram till att den var den vi skulle ha.

Sen fick vi hjälp att bryta en färg till hallen och så funderade vi på hur vi skulle göra med golvet. Vi kom fram till att det ska vitbetsas och sedan lackas, det blir enklast och säkert snyggt. Och så tog vi en takfärg också. Vi bestämde oss för att vänta med att välja kakel tills tapeterna är uppe, men jag tror att det nog blir de vi föll för, men vi måste piffa upp det hela och det är väl där vi ska tänka lite extra ett tag.

Imorgon ska vi dit igen med alla färgburkarna och så ska vi skruva ihop ett skåp och ett gäng lådor.

När vi kom hem fikade vi med mor och dotter från undervåningen och sen satt jag på balkongen och läste bok i solen nån timme. Nu ikväll har vi väl inte gjort nåt alls.


Vi fick veta idag att Astridkattens bror Sture har ett ärftligt hjärtfel och inte kommer att leva så länge till. Så det var nog därför Astrid dog. Deras pappa hittade ju också död under en bro här i byn för nåt år sen. Sorgligt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar