fredag, juni 26, 2009

en varm dag

Jaha, vad har jag gjort idag då? Inte bloggat så mycket iaf..

Började dagen med att äta frukost, surprise surprise. Sen åkte jag till Kramfors och hämtade ut våra nylackade köksluckor. Sen försökte jag ringa snubben som hade nyckeln till lokalen där vi ska ha festen imorgon, men det var bara upptaget så då åkte jag till Yoka istället, hon satt ute i solen och hade det hur skönt som helst (barna och deras papps var borta och badade). När jag satt där fick jag tag på snubben och åkte iväg till Bollsta för att hämta nyckeln. Sen åkte jag tillbaka, köpte med mig en liter jordgubbar också. Då hade Johanna kommit dit och börjat piffa på Yokas hår (som blev skitsnyggt för övrigt!). Satt där och käkade jordgubbar och snackade nån timme innan jag åkte hemåt igen.

På hemvägen var jag in och handlade och så var jag hem till Nyadal en sväng och hämtade en massa grejer.

Resten av dagen har ägnats åt att foga sista delen av väggen, grilla 2 kg kött, äta köttet och övrig mat tillsammans med föräldrarna och deras polers, mycket nice! Och dricka rosé också, också nice! Jag har även kokat saft, smultronocialsaft. MMM, va gott!

Imorgon är det dags för den stora festen. Jag ska nog gå och lägga mig nu så jag hinner iväg i lagom tid imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar