onsdag, juni 17, 2009

mera i stugan

Här kommer lite bilder från stugan, de kom i lite konstig ordning, ska försöka få till nån vettig.

Först är i alla fall öppna spisen. Vi ska byta ut Oskar (insatsen) mot en ny. Dessutom tänkte vi måla teglet vitt, men idag kom jag på att vi kan måla det svart istället, vi ska ju ha svart och vitt i köket så det blir nog coolt.

Jag försökte även pussla stenarna på plats här framför, det var lite för mycket golv runtom så de fick inte riktigt plats. Jag tycker att vi ska lägga några plattor likt kaklet där, men vi får väl se hur det blir.

Vardagsrummet, utan golvlister. Jag målade dem det första jag gjorde idag....

...så i slutet av dagen kunde jag bära in dem och pussla dem på plats (jättefiffigt att skriva numren när man står nerböjd uppåner, pappsen)...

Jag sågade även till plankorna vi köpte tidigare idag och målade dem. Orkade inte bära dem ända ner till frigge för att måla dem där så jag la upp dem så här och terrängmålade dem (det måste ju vara lite sport också!)

Mammsen i köket, det börjar mer och mer likna ett kök, fast vi kommer inte att få våra köksluckor förrän i slutet av nästa vecka.

Och naturligtvis fick pellisarna följa med, visserligen bara 3 stycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar