söndag, juli 12, 2009

Update

Jaha, oj, vad jag inte har bloggat mycket på ett par dagar nu. Det har inte hänt så mycket alls, igår och idag har jag ju jobbat hela dagarna.

I förrgår däremot var det lite action i livet. Först tvättade jag och städade lägenheten. Sen kom Johanna hit och färgade mitt hår i en färg vi kallade guldchokladask (en blandning av guldbrunt, choklad och askblont). Och så klippte hon och plattade ut håret, så för tillfället är det jätteplatt och blankt, men när jag tvättar kommer lockarna tillbaka igen (phu!).
När hon var klar skulle jag föra över lite slantar till henne för besväret så jag tog fram kortet och loggade in på banken.

Sen när Johanna skulle hem och fortsätta med packningen (hon flyttar ju från stan snart, tråkigt nog) gick jag iväg till Aspudden för att fylla kylen med mat från Willys hemma. Tog även med mig dramaten fylld med pant, duktig Lisa! När jag skulle betala maten, typ en hel vagn, ja, vad hände då tror ni? Jag upptäckte såklart att visakortet låg kvar på sängen hemma och inte i plånboken där det behövde vara just då. SKIIIIIIIIIIIT!!!! Vad gör man? Jag hade ju INGEN mat hemma! Han i kassan sa att jag kunde komma tillbaka, men det är ju en promenad på typ 25 minuter enkel väg. Men jag gjorde så att jag gick till tunnelbanan, åkte den en station och hämtade kortet och sen tog jag Majken tillbaka.

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på How I met your mother. Igår såg jag ett avsnitt som var hur roligt som helst, jag skrattade typ hela tiden! Gonatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar