tisdag, september 29, 2009

Nu med hamster!

Idag blev jag med hamster! Det var ju ett stort projekt vill jag lova, framför allt för de som jobbade i zoobutiken. En av dem var nyanställd och den andra var praktikant.

Nåja, jag åkte i alla fall dit och sa att jag ville köpa en hamster. Det visade sig att de bara hade pojkhamstrar, en vit och en ljusbrun. Jag blev kär i den bruna. Sen skulle jag välja bur, dom hade massor av olika paketlösningar och jag valde en ganska låg men ganska stor med en massa tillbehör. När vi plockat ihop allt som skulle vara med i paketet skulle jag betala tänkte jag. Men då hade jag ju presentkort och då blev det jättesvårt för tjejerna. Och de som ägde butiken var på möte och skulle inte komma tillbaka förrän om en timme.

Så jag åkte hem och bytte väskan till en stor blå ikeapåse och åkte sedan tillbaka. De hade inte kommit tillbaka när jag kom tillbaka men de lyckades lura ut hur de skulle dra presentkorten ändå.

Sen var det då dags för besiktning av hamstern. Den var inte alls pigg på det, stackarn. Slutligen blev det lilla livet lagd i en liten låda med lite hamstervadd och ett godiskex för hemtransport. Så jag släpade alla grejerna och den lilla hamstern till tvärbanan och åkte hem. Det blåste jättemycket och var jättekallt så jag tog en taxi (delade med en gammal gammal tant) upp på berget när jag kom fram och äntligen fick hamstern komma hem!

Fixade iordning buren och sen var det dags att släppa ut det lilla djuret. Han var ju inte helt nöjd med att sitta i lådan så det första han gjorde när jag skulle pillra upp lådan var att bita ett djupt hål i mitt pekfinger...


Dom sa i djuraffären att man ska låta honom vara i fred i 48 timmar, men det är ju väldigt svårt att hålla sig ifrån buren för han är ju så rolig att titta på. När jag kom hem från skolan (var där och bokade en resa till Milano på eftermiddagen) var han lite blyg och satt mest bara och sov i ett hörn (dom sover ju på dagen) men nu ikväll har han varit väldigt livlig och nyfiken! Men nu har han kurat ihop sig till en liten boll igen, får väl se om han vaknar när jag ska sova sen.. :)


Milano ja, jag och Sandra åker dit den 5 november och hälsar på Adeliina, det ska bli superkul!! :D

1 kommentar:

  1. Jag ser också fram emot att ni kommer! Hoppas hamstern börjar känna sig hemma nu och bits inte mer. :)

    SvaraRadera