måndag, september 28, 2009

Speedad!

Vilken galen dag det här har varit! Jag vaknade klockan 06.30 och hörde regnet utanför. Hade lyckats somna med linserna igår så ögonen var helt igengrusade (och det ska vara såna linser man kan sova med...). Ville inte alls kliva upp men tvingade till slut upp mig själv och åkte till skolan.

Var framme strax efter 8 och hade således en hel timme på mig att lära mig allt inför KSen, vilket var ganska tur! Jag hade pluggat massor på kapitel 4 och 8, men inte nåt på kapitel 10, och så kom det bara frågor på 10an. Hann lära mig hur man skulle göra, men såklart gick KSen bajsdåligt ändå.

Sen gick jag på lektion (har ju heldagar måndagar och torsdagar) och hörde föreläsning om lean production. Det var ganska långtråkigt eftersom det var typ 6 timmars föreläsning utan några som helst övningar eller nåt. Kan väl helt ärligt säga att jag inte lyssnade så jättenoga alla 5 timmarna (missade ju första timmen pga KSen).
Efter skolan åkte jag hem och lämnade av väskan och sen tog jag bussen till Ikea. Den som har designat Ikea var nog inte riktigt frisk i huvudet. Det är ju världens bästa och värsta affär! Man går runt runt och det är nya våningar överallt och man vet inte åt vilket håll man var på väg om man väl börjar kolla på nåt och man hittar aldrig det man ska ha utan bara ALLT annat! Men det gick ovanligt bra för mig, hade en lista på fyra grejer jag skulle ha och kom ut med endast tre av dem! (Brukar ju vara tvärtom!)

När jag lastat på allt på min lilla pirra köpte jag en korv och en pizzaslice och wappade sen för att kolla när bussen skulle gå. Typ om 5 minuter insåg jag, sista bussen som gick direkt. Så jag kutade iväg med pirran, fastnade i dörrsnurren, och körde terräng till busshållplatsen. Ska väl tilläggas att pirran vid det här laget var lastad med 26 kg hurtsar!

Så här såg det ut när jag kom fram:

I bakgrunden ser man slänten som jag körde ner för med 26 kg hurts i platta paket!

När jag kom fram kom det inte nån buss på hurlängesomhelst och jag började misstänka att jag hade missat den. Till slut kom det en annan buss som jag hoppade på, eller hoppade och hoppade var väl att överdriva litegrann, man hoppar inte med 26 kg hurts. När jag väl kommit på bussen, stoppat upp mitt i gången och till slut kommit på plats såg jag att rätt buss kom precis bakom... Vad göra? Stå kvar.
Det värsta var ju att paketen inte alls såg så tunga ut, men där stod jag, mitt i gången och kunde knappt flytta mig när folk kom på. Och bussen då, jodå, jag har sett typ alla gator mellan Kungens Kurva och Fruängen nu...

När jag väl släpat mig hem var det så dags för ikeamöbelbygge. Först byggde jag ihop tvättkorgen, den var enkel. Men sen var det dags för hurtsarna, de var inte lika lätta. Första problemet var samma som i somras när jag byggde kökslådor, det stod "KLICK" i beskrivningen. Jag gillar INTE när det står "KLICK" i beskrivningen!!! Det säger ju aldrig klick! Till slut fick jag slå fast delarna med hammaren. Nästa problem var när man skulle böja till lådorna, dvs perforerad plåt som ska böjas och sen sättas ihop med gavlar. Jag kan av egen erfarenhet tala om att om man böjer plåtarna åt fel håll så fastnar lådorna i hurtsen!

Till slut lyckades jag slita loss lådorna och bygga om och bygga rätt, och även bygga den andra hurtsen. Så nu har hamstern nånstans att bo på. Snart är det bara själva hamstern som saknas här!

Jo, just det. Innan jag åkte till skolan imorse pysslade jag ihop ett par örhängen. Dessutom har jag under dagen hunnit med 4 koppar te (varav 3 röda, phu!). Och så har jag flyttat in alla mina pärlor och pyssel i den högra hurtsen, från låda 3 och neråt. :)


Nu är ju den stora frågan: Sova eller skriva det som ska va klart till på torsdag? Det som jag inte ens har börjat på alltså. Som tur är det bara typ en halv a4, men jag vill ju att det ska bli bra också. Kan börja spåna lite på vad jag ska skriva iaf. Tänkte ju faktiskt inte åka till skolan imorgon, utan åka och köpa en hamster istället! :D

En sak till som jag har hunnit med under dagen. Nämligen att ha sönder telefonen. Eller rättare sagt ta bort en del som satt löst, så den ska jag nog limma fast nu!


Men helt serri, jag brukar ju vara allt annat än speedad på hösten, vad är det som händer?? Är det bara idag eller tänker det hålla i sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar