lördag, oktober 24, 2009

Ordbajsmode: ON!

Jag skriver hemtenta. Den ska lämnas in senast imorgon klockan 23.59 och ska innehålla max 6000 ord. Det är 7 frågor och en massa massa litteratur som man ska referera till. Eftersom jag skrev difftentan i torsdags har jag inte hunnit med att skriva så mycket på hemtentan. Bara i torsdags efter diffen. Igår hann jag ingenting eftersom jag var på 2x25-årskalas och förberedelserna för det tog typ hela dagen.

Kom hem från festen strax efter 12 idag och till slut tvingade jag mig själv att sätta mig och skriva och inte resa mig förrän jag skrivit 500 ord. Nu har jag skrivit 501 ord och har således fått tillåtelse av mig själv att besöka toaletten och höja musiken. Men jag har verkligen sämst självdiciplin när det gäller att plugga hemma, ja borta också för den delen, men framför allt hemma! Aldrig är det så kul att diska, städa, sortera pärlor, titta på hamstern, klippa tånaglarna, vika tvätt eller leta inåtväxta hårstrån på benen (som visserligen alltid är jättekul!) som när man ska plugga hemma!

Dessutom är jag väl kanske inte den piggaste idag heller efter festen igår. Hade bestämt mig för att för en gångs skull inte vara den som släcker och låser festen och stoppar om varenda en när de ska sova. Men ändå blev klockan över 4 innan jag kom i säng. Sen hann jag knappt somna förrän det blev ett himla liv utanför i form av slagsmål och skrik. Sjukt omoget! Och eftersom vi sov 8 st i ett litet 4-bäddsrum var det ungefär 0,00 % syre och 100 % vattenånga i luften när vi vaknade imorse. Jag lovar att det koldioxidutsläppet som blev när vi öppnade dörren var större än alla kossor i Sveriges!

Jaha, nu har jag ordbajsat ihop 310 ord på bara 10 minuter, tänk om det vore så lätt på hemtentan också! Dags att återgå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar