måndag, november 16, 2009

den bästa dagen!

Vissa dagar är ju bra. Den här dagen kan vara den bästa!

Dagen började i vilket fall med att jag försov mig. Hade ställt klockan på 06.30 för att hinna till skolan till 8 för att ha en timme på mig innan tentan för att lära mig litegrann. Hade ju liksom inte hunnit plugga nånting alls. Men istället vaknade jag 07.13 efter att ha snoozat lika länge. Grr!!

Kom fram till skolan vid halv 9 och visste liksom inte vad jag skulle försöka lära mig, så jag struntade i det och gick och köpte frukt istället. Sen var det bara bära eller brista, hade jag tur så kom ett tal som jag kunde, men troligtvis skulle det komma nåt himla tal som jag inte alls skulle veta hur man skulle göra på.

Men tro det eller ej, ibland är faktiskt världen på min sida, även 2009. Det kom ett äkta copy-paste-tal, dvs ett tal som var helt och hållet copy-pastat från en gammal tenta. Sånt händer ju aldrig! Och nånting mer som VERKLIGEN aldrig händer är ju att det är ett copy-pastat tal som jag verkligen har kollat igenom och förstått. Fantastiskt!!

Men jag blir ju lite nojig också, att jag ska bli underkänd på grund av nåt litet bajs i uträkningen eller så, så frågan är ju vilken dag det egentligen är som är den bästa, idag eller den dag jag får det svart på vitt?! Jag har i alla fall varit glad för detta idag, fantastiskt glad faktiskt.


I övrigt har vi haft heldag med hk, nästa vecka ska vi träffa Electrolux igen och gå igenom vad vi har gjort hittills. Idag delade vi upp oss i nya arbetsgrupper och jag och två till började kolla och testa lite på diskmaskinen. Vi har en genomskinlig lucka så vi kan se vad som egentligen händer däri när den kör. Dessutom har den lampa så man kan ha släckt i rummet och titta, bättre än tv!


Nä, nu ska jag nog sova. Imorgon ska jag på Armada och snacka med lite företag kanske och imorgon kväll är det kör och sen ska vi på efterfesten till Armadagasquen och fira diffen.

Jo, förresten, jag köpte en temugg för att fira diffen också, ska ha den i skolan. Köpte även porslinsfärg så ikväll har jag målat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar