onsdag, november 11, 2009

Förlåt mig Doris!

Nu är jag hemkommen från skolan och ett långt SM (sektionsmöte). När jag kom hem passade jag på att göra lite fint i Doris bur, typ byta sandlådan och så. Innan jag åkte till Milano gjorde jag om en hel del, bland annat la jag in en liten kartong som jag satte ihop med ett gäng toapappersrullar och plötsligt var tydligen inte det fina köpta huset intressant längre utan i helgen har det botts i tampongkartong minsann.
Och hamstrar heter ju just hamstrar just för att dom hamstrar, och Doris hade verkligen hamstrat där inne i kartongen, typ en miljon mat låg där! Dessutom hade han gnagit sönder typ halva kartongen (fiffigt att gnaga på sitt eget hus...) så idag bestämde jag mig för att ta bort kartongen och byta ut den mot en annan. Detta gjorde jag när han satt i matskålen och just hamstrade mat, så när han skulle bära tillbaka två fulla kindpåsar upptäckte han att kartongen var borta och blev heeelt förvirrad! Stackarn!
Nu har han kutat runt i buren och letat kartong jättelänge, till och med försökt springa igenom alla toapappersrullar som låg kvar, inte helt lätt när man har superstora kinder som stoppar upp... SORRY!!

Nä, nu måste jag ju sova, insåg precis att jag typ bara har imorgon på mig att plugga till diffkompen. På torsdag och fredag ska jag nämligen läsa limningsteknik! Det är en kurs på 6 hp som går på endast 4 heldagar, så nu ska jag bli limningsexpert!

3 kommentarer:

  1. Ojoj - det är inte lätt att vara hamster minsann.... Vi har i alla fall bokat platsbiljett på tåget, i djurkupé åt Doris så han ska få komma till Norrland i jul. Sigrid blev mycket glad när hon hörde att hon får sällskap....

    SvaraRadera
  2. Maneater... Lalalaalalaaa
    /Sandra

    SvaraRadera
  3. För övrigt är du en fantastisk berättare, Lisa!! Det här inlägget är ju jätteroligt!!

    SvaraRadera