söndag, november 22, 2009

laddar

Nu börjar det bli sovdags, egentligen för längesen, men ni vet hur det är... Man skjuter på saker och måste göra dem i sista sekunden. Den här gången var det en låttext som jag skulle skriva till spexet, jag hade deadline idag men hade satt upp min egna deadline i torsdags redan just för att jag inte skulle skicka ifrån mig nåt jag var halvnöjd med. Men icke.. Visst, jag hade börjat och skrivit första versen i torsdags, men sen tog det stopp. Bestämde mig inatt för att jag inte fick gå och lägga mig förrän refrängen var klar. Det gick sådär. Vi hade fest igår, tanken var att vi skulle gå ut, på stan, bland vanligt folk, men det blev hemmafest med vin och lekar. Men jag fick i alla fall ihop några rader på refrängen där på natten, bra var dom ju inte, men det kunde jag ju ändra på idag.

Nåja, nu är texten färdig och inskickad, får se hur mycket som textredaktörskan ändrar på :)

Vad har jag gjort mer idag då? Sov till 12.47, sen var jag en sväng till skolan för att jobba med vårat limprojekt, det gick sådär för vi var alla ganska trötta idag. Och när jag kom hem gjorde jag världens snabbaste sallad och resten av kvällen har det alltså textförfattats.


Veckan som kommer är fullproppad med grejer varenda dag. Hela dagarna liksom! Imorgon är det HK, vi har första styrgruppsmötet med Electrolux och det ska bli väldigt spännande! Det känns som att vi inte riktigt har kommit nån vart i projektet, så vi får se om det lilla vi kommit framåt är åt rätt håll eller om vi är helt ute och limmar på död fisk (vårt nya uttryck för "ute och cyklar"). På kvällen imorgon är det samrep med kör, skådis och orkester (spexet alltså).
På tisdag får jag finfrämmande i form av Veronica och Filippa, då ska vi gå på Junibacken. Och på onsdag ska vi shoppa.
På torsdag åker jag till Västerås med limningskursen och på fredag är det också limning hela dagen, med redovisning av projektet.
Och ja, till helgen är det ju såklart jobb som gäller, MEN bara på lördagen!! Så på söndag ska jag ha en lång skön ledig dag! Ska iofs jobba 13 timmar på lördag så jag lär ju vara ganska seg.

Det var väl allt för ikväll. Nu ska jag försöka sova, men först kanske jag ska göra rent i hamsterburen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar