onsdag, december 30, 2009

2009 är ett skitår!

Nu är det två dagar kvar på 2009, fatta, bara två dagar!

För ett år sedan var vi i Frankrike och såg sagoslott och annat. Då hade jag inte påbörjat den här bloggen på riktigt än, men smygbloggade lite lite i den ändå. Tanken när jag började med den här bloggen var dels att jag var less på blogg.se, dels att jag ville få lite nytändning i mitt skrivande och dels att jag ville blogga mer från mobilen eftersom jag ganska nyss köpt en ny då. (SonyEricsson bloggar ju helt okej direkt till blogger).

Förra nyåret var väl ingen direkt höjdare om man tänker efter. Jag, pappsen och Nisse var ute och åt och mammsen låg hemma på hotellet och mådde dåligt (hon visste ju inte då att det var cancer hon hade). När vi ätit middag gick vi ut för att se om vi kunde komma in nånstans och fira tolvslaget, men allt var antingen stängt eller bokat, så på tolvslaget gick vi längs floden och såg inte en enda raket utan bara typ två ungdomar på mopeder. That was it liksom.

Och vilket år jag har haft sen. Först mammsen som fick sjukdomsbeskedet och sen lillebrorens försvinnande och bortgång. Första halvåret detta år var verkligen inget jag önskar nån levande människa! Det är därför det känns så bra att det snart inte längre är 2009, för det här har verkligen varit ett skitår! Så många bortgångar och sjukdomar runt om mig! Senast idag fick jag höra att Sturekatten somnat in (precis som hans syster gjorde dagen efter dödsbudet på lillebroren).


Men samtidigt har andra halvåret 2009 varit bra. Det är konstigt, för 2009 är och förblir ett skitår! Men jag har haft ett riktigt roligt halvår den här hösten, kanske för att det första halvåret var så tråkigt och hemskt? Får hoppas att 2010 blir ett bra år, minst lika bra som det senaste halvåret! I så fall kommer jag att hylla det om ett år, tyvärr kan jag inte hylla 2009 på samma sätt eftersom det är ett skitår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar