torsdag, december 17, 2009

tentaplugg i mekanik

Nu är tentaplugget över för denna gång. Kommer jag någonsin plugga så mycket till en tenta nån fler gång? (Om jag klarar den här alltså) Det är ju den stora frågan! Jag har liksom suttit på samma plats och pluggat samma saker konstant i närmare en vecka, och då snackar vi minst 10-timmarsdagar (idag blev det 14 timmar).

Men frågan är också om jag någonsin haft och någonsin igen kommer att ha lika roligt när jag pluggar till tenta? Svaret på den frågan är nog garanterat nej. Jag har definitivt aldrig haft så roligt tidigare och troligtvis kommer jag inte att ha det igen.

Varfördådå? Svaret på den frågan har att göra med sällskapet. Vi kom fram till idag att HK-klassen är den bästa klassen vi någonsin gått i (för Fia var det delad förstaplats), och de jag pluggat med har ungefär samma nivå som jag i humor, skitsnack och galna upptåg.

Mycket roligt har hänt på de här pluggdagarna. En av höjdpunkterna var häromkvällen, kanske vid 21-tiden på kvällen, då kom Fia plötsligt på att hon skulle lära sig att busvissla (why not liksom?!). Såklart filmades förloppet, speciellt roligt var det när hon fick fram ett ljud och blev så förvånad att hon hoppade till!

Roligast av allt var nog ändå igår. Då hade vi nog börjat tröttna på varandra och insett att det inte var så lång tid kvar till tentan, så Fia och Anders satt med varsitt par hörlurar och försökte fokusera på plugget. Själv satt jag med musik i högtalare. Fia satt och sjöng (väste) med i sin musik och jag och Anders filmade det hela och la upp på fejjan i smyg. Hon upptäckte det genom sina notifications. Sen idag när vi satt och pluggade upptäckte Fia plötsligt att en annan klasskompis hade taggat henne på en film, då hade killarna i rummet intill kollat in videon och gjort en exakt kopia, och sen en till. Heeelt galet kul!

Herregud vad jag har skrattat dom senaste dagarna, svårt att beskriva. Nu gäller det bara att tentan går vägen också... Håll alla tummarna imorgon kl 9 och framåt, för att det ska komma nåt av de typtal jag kan.

Nu ska jag gå och lägga mig och repetera liiite mer mekanik.


Oj, vad flummigt det här blev, det är så svårt att beskriva saker som är roliga för dom som inte är där ju. Speciellt när man har huvudet fullt av vinkelhastigheter, lägesenergier, momentancentrum, tröghetsmoment och Steiners sats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar