torsdag, december 24, 2009

välkommen juldag!

Nu börjar julaftonen lida mot sitt slut! Tydligen har jag varit snäll även i år, för tomten kom nog med allt på min lilla lista utom en fräsch tvåa i vasastan. Eller var det Telia och mina snälla föräldrar? Ja, inte vet jag, tyckte jag såg tomten en kort kort stund!
Upplägget på julaftonen har varit lite annorlunda i år, mest på grund av att den vanliga tomten inte hittar ända till Härnösand, så i år hände allt mycket senare än vanligt. Middagen åts efter Karl-Bertil och julklapparna delades ut efter 21-tiden.
Nu ikväll är mammsen och pappsen på midnattsmässa i domkyrkan. Jag promenerade dit med dem men gick hem istället för på mässa. Det var lite klurigt att hitta hem igen eftersom att alla gator är ganska lika varandra här. Gick bara fel en gång, men när jag kom hem igen var jag helt genomfrusen! Nu börjar jag tina upp och ska snart gå och lägga mig, är fortfarande jättetrött!!!
Imorron blir det traditionsenligt partaj i Kramfors, troligtvis hemmafest hela kvällen. Nu blir det SOVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar