måndag, december 28, 2009

Wouldn't it be nice...?

Nu är det sängdags. Jag har verkligen gått in i jullovsmode och sover till 10.30 varje dag (de två nätterna jag sovit här hittills alltså) och är uppe sent och gör ingenting särskilt (kollar facebook och så). Nu ikväll har jag börjat på en ny serie, inte ny som i att den kom nyss, utan ny för mig. Jag ser ju så sällan på tv eller serier eller film, ser mina 30 rock och How I met your mother och ingenting mer. Men ikväll har jag sett de 4 första avsnitten av Californication. Har som plan att se den serien nu på lovet.

Som ni säkert har sett här eller på fejjan så har vi alltså varit i Nordingrå idag. Hälsade på vid graven, i stugan (som var sviiiinkall) och for en sväng runt Näsänget och förbi Mannaminne där vi tänkte käka lunch. "Tyvärr" var Mannaminne stängt så "tyvärr" var vi tvungna att ta lunchen på Hornöberget istället, tyyyyypiskt... :-P De hade lite nya grejer på menyn, jag åt toast med oxfilé och potatisskruvar och olika såser, stört gott! Sen svängde vi ner i Nyadal också, hämtade tillbaka några filmer som en f.d. granne lånat och så. Huset såg tomt och ödsligt ut, men det var nog mest bara för att ingen var hemma där. Nordlanders har ju tagit hela huset i besittning nu när vi flyttat!

När vi kom hem såg jag Flickan som lekte med elden, har inte sett den förut, men nu är jag alltså fit for fight att se sista filmen, så det kanske vi går och gör imorgon (observera "går"!).

På kvällen var jag även ute och gick en sväng i kylan. Det är så spännande att promenera här, för då kan man liksom gå vilse med flit för att sen se om man hittar hem igen! Som ett dataspel fast på riktigt liksom!

Där var min dag idag, bilder finns på fejjan, sova var det ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar