tisdag, januari 12, 2010

dag 2

Nu har jag snart klarat av min andra lchf-dag och kan bara säga en sak: Det är nice!! Jag gillar det skarpt! Jag har ätit gott och hållit mig mätt länge länge, mycket längre än vanligt.

Det jag har ätit hittills är gräddomelett och bacon till frukost (hallå! Gräddomelett är ju verkligen inte samma sak som vanlig, kommer nog aldrig vilja äta vanlig igen!), fyllda paprikor med kycklingfärs, fetaost och smörstekta zuccinistrimlor, lax med sallad, smörstekt svamp och zuccini och creme fraiche och nu ikväll lagade jag köttfärspaj med ädelost.

Jag har läst att man kan få övergångsproblem när man börjar med sån här mat, men jag har då inte märkt nånting än.

Laxen

Paprikorna

Nu ska jag sova. Igårkväll somnade jag på spikmattan och sov som en stock. Vaknade till vid strax efter två och tog bort den, konstaterade att jag hade svinont på ryggen (av mattan alltså) eftersom jag legat så länge, och somnade sedan om och sov som en stock tills väckaren ringde:


Dessvärre sover jag lite för djupt, så jag har ingen riktigt bra väckningstid ännu (den ska ju väcka en när man sover som lättast, jag sover ju astungt hela natten). Så när den ringde vid kvart i nio ville jag ju inte alls kliva upp...


Nä, dags att ge klockan revansch!

Slutligen vill jag bara påpeka att det finns nånting att glädja sig åt nästan varje dag och jag vet minsann vad den saken är idag! Phu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar