tisdag, januari 19, 2010

Kursstarter och filmkväll och lite mera blåmärke

Idag hade jag som sagt sovmorgon till kl 13. Gick och la mig strax efter midnatt igår och ställde inte väckarklockan förrän kl 11, kände mig ju inte alls pigg igår och tänkte sova bort det med en lång natts sömn. Vaknade först vid halv 3 och råkade stänga av min sleep cycle-app, men satte igång den igen och sov sedan till halv 10, så totalt blev det runt 9 timmar. Och inte var jag särskilt pigg när jag vaknade heller, alla bihålor och näsan var helt igentäppta och halsen raspade. :(

Oj, nu blev min dator jättejättelångsam, undra varför!! :/

I alla fall så hade jag en väldigt lugn förmiddag, såg nyaste HIMYM och käkade både frukost och lunch hemma (frukost: äggröra och lunch: sallad med bacon och avocado).

Sen åkte jag till skolan för att gå på mina två kursstarter. Först ut var Human Factors Engineering, sjukt intressant kurs verkar det vara! Två timmar bara rusade iväg och plötsligt var klockan 15 och det var dags för nästa kursstart: Human Resource Management. Inte lika intressant tyvärr... Som jag nog skrev tidigare så borde de ju ha kommit i omvänd ordning på dagen. Men det är säkert en bra kurs, så jag behåller den. Det svåra blir nog bara att komma upp imorgon och vara på föreläsning klockan 8. Men det är bara en av två onsdagar (resten är jag ledig!) så det går nog.

Efter skolan hade vi planerat en chillkväll med film och ost. Jag var inte alls upplagd för det, hade tänkt åka hem och sova tidigt, men när klockan väl var fem kändes det väääldigt tråkigt så film och ost fick det bli. Först såg vi I love you man, den hade jag redan sett men det var kul att se den igen. När den var slut var klockan 8 och vi var trötta som om den var halv 11!! Men det kändes lite tidigt att åka hem så vi inventerade Fias filmförråd och hittade en fransk romcom som vi såg också. Den var inte alls så komisk men lite lite romantisk, mest var den nog tråkig. Dessutom fick jag ett kryptiskt mail i mitten som jag var tvungen att tolka och svara på så jag missade lite där..

Måste ju säga att det gör en gott att umgås med bra vänner, jag känner mig piggare i förkylningen nu än på hela dagen!

Vid 22-tiden åkte jag hem och nu ska jag snart sova. Imorgon väntar som sagt föreläsning klockan ått-aouch-a (8 är inte mänskligt!) och sen lite projektande i HK-rummet.


Och såklart, dagens uppdatering vad gäller mitt fantastiskt snygga blåmärke:

Det har bleknat lite, men även spridit sig lite där uppe till höger. Imorgon ska jag nog måla ben på det, så det blir en riktig sköldpadda, eller kanske en nyckelpiga, eller skalbagge? Om jag har tråkigt alltså.


Lyssna på den här! Är inte det väldigt typiskt Björn&Bennyisk komposition? Typ definitionen av Björn&Benny! Jag tycker det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar