söndag, januari 10, 2010

lite längre uppdatering

Jag har massor att avhandla, får se om jag kommer ihåg allt eller om det blir ett kort inlägg även denna dag... Nu börjar jag:


I helgen har jag jobbat precis som vanligt, dvs butikens vanliga öppettider har återkommit, så som vanligt i detta fall betyder alltså 9.30-21.30 både lördag och söndag. Eftersom det är januari och mellandagsrean har hållit på ett par veckor var det väldigt lugnt hela helgen, så jag har hunnit med att varva internet ett par gånger. Av en händelse hamnade jag på den här sidan och blev genast intresserad! Så igår laddade jag ner appen och provkörde inatt. Dessvärre, som ni kan se av grafen i figur 1, sov jag väldigt tungt sista tiden, så jag blev inte väckt i den allra lättaste sömnen, men jag ska testa inatt igen (och då även sova lite längre).

Figur 1. Graf över Lisas första sömn med Sleep Cycle-appen till iPhone

Lite svårt att koncentrera sig på sovandet var det ju också när telefonen låg där bredvid och registrerade min sömn, men det går nog bättre inatt.


Anledningen till att jag var uppe så pass sent igårkväll var att jag skrev klart min Lessons Learned till HK:n. Dvs, man skulle skriva 3 sidor om vad man lärt sig hittills, men det skrev jag väl om igårkväll? Imorse fungerade även mitt internet så jag kunde lämna in den redan innan 8 imorse! Galet, när har jag nånsin varit klar med en inlämningsuppgift med nästan ett dygn till godo?!! Sånt händer ju inte! Hänger det samman med att jag mer och mer faktiskt börjar se slutet på min utbildning tro?


En annan spännande sak jag kan berätta är morgondagens och framtidens stora projekt. Jag ska nämligen testa på det här med lchf-mat. Har funderat på det en längre tid, och såklart läst in mig på vad det handlar om, så imorgon kör jag igång! Anledningen är främst att jag känner att jag inte mår så bra när jag käkar mycket kolhydrater och så skulle det vara nice att gå ner ett par kilon också. Har tjuvstartat lite med gräddomelett till frukost idag och det är ju riktigt nice. Lagade även tre lchf-matlådor igårkväll när jag satt och skrev, fyllda paprikor med kycklingfärs, svamp och fetaost på smörstekt squash. Ser fram emot lunchen imorgon!
Rapporterar såklart hur det går i detta projekt framöver.


Nu ska vi se... vad var det mer jag hade på hjärtat måntro. Nej, det kommer jag såklart inte på. Ska ta och beställa mitt SL-kort nu istället, har glömt det varenda kväll, så nu är det verkligen dags!

Imorgon ska jag förresten börja tentaplugga inför tentan i Ljud och Vibrationer som går på lördag. LÖRDAG!? Det är okej eftersom jag får hela fem pluggdagar, men vem vill skriva tenta på en lördag??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar