måndag, januari 18, 2010

Queen of Documentation

Idag började skolan igen, för kanske första gången på mina... öh... 18 år (WHAT!???) i skolan har jag nästan längtat efter att skolan skulle börja igen.

Hela dagen har vi haft HK. Vi har massor att göra så vi jobbade på allt vi orkade. Dessutom har vi kommit med i KTH På Insidan. Det är en tävling som visar ett antal KTH-projekt från insidan (precis som namnet tyder på alltså). I tävlingen kommer alla ens nära och kära att få rösta på projekten, så det gäller att göra er beredda redan nu! Dessutom ska det bloggas, och ni kan väl gissa vem som hade siktat in sig på att ta rollen som bloggansvarig, även kallad Queen of Documentation av vissa.... Jag har stora planer och det kommer att bli nice! Återkommer givetvis med information om vart ni kan följa oss så snart det är dags!

Efter HKn hade vi körrep. Eftersom ganska många var i Åre så var vi ganska få, men det gick över förväntan. Hela fyra låtar hade vi som vi ska kunna nästa vecka när vi ska öva tillsammans med skådis och orkester och dans och jag tror nog att det kommer att funka! Efter övningen fick jag skjuts hem, ända fram till dörren! Så när jag kom hem var klockan bara kvart över 7, vad gör man då liksom? Hela kvällen helt utan måsten! (Förmodligen den sista eftersom skolan börjat nu).


Oh! En annan grej som hände i morse! När jag stod att väntade på tunnelbanan gick min granne förbi, ni vet han som bor på nr 13. Det var andra gången på två år som jag såg honom, två år!! Då var det ju himla typiskt att jag alltid brukar sminka mig på tunnelbanan istället för innan....!


Imorgon börjar två nya kurser, Human Factors Engineering och Human Resource Management. Jag har inte läst så här många kurser samtidigt sedan förförra våren, så det ska bli spännande att se om min hjärna klarar av det. Jag märker ju det att jag blir väldigt lättare disträ nu efter allt som hände förra våren, men jag ser det som en utmaning. Kurserna är bara i första perioden så efter de slutar i mars båda två. I nästa period tänkte jag nog inte läsa nåt mer än HKn, har ju fullt upp med spexet då också och dessutom!!! DESSUTOM!!! så räknade jag efter förra veckan och kom fram till att jag typ har de poäng jag behöver för att kunna ta ut min examen!! Ja, när jag har klarat de här kurserna och de kurserna jag har kvar sen tidigare och exjobbet och så, men HALLÅ! Det är verkligen sjukt läskigt att faktiskt se slutet efter alla dessa år! Vad händer sen då? Förmodligen inte lika mycket i alla fall, och hur kul kommer det att bli??! Nä, ska inte tänka mer på det här just nu.

Jag börjar inte förrän klockan 13 så jag funderar på att lägga mig ganska snart och sen sova så länge som möjligt. Håller nämligen på att bli förkyld, tror jag har slagit mitt personliga nysrekord idag! Nös 5 gånger i rad i morse, det har jag aldrig gjort förut, och sen har det bara fortsatt hela hela dagen! Har ju liksom inte tid, så jag hoppas att det är en räcerförkylning som är över imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar