måndag, februari 08, 2010

Hela min värld!

Alltså, nu har hela min värld vänts uppochner!

För ett antal år sedan började jag jobba på en restaurang som vi kan kalla Arnes, jobbade där fem hela somrar och även lite efter dem. Där har de ett par rätter som liksom är deras trademark och som har hemliga recept. Det är precis vad jag har sagt till alla gäster också när de har frågat efter receptet på dessa delikatesser.

Och nu har jag länge tänkt att laga en av dessa godingar och googlade därför receptet mest på kul. Och tänka sig, det fanns på nätet. Upplagt 2001. Dvs samma år som jag jobbade min första sommar där. HALLÅ!!! Har jag farit med osanning till hundratals gäster???!!

3 kommentarer:

  1. Var det strömmingen eller sikröran?

    SvaraRadera
  2. Sikröra, nån sån har jag aldrig serverat....

    SvaraRadera
  3. Skulle kunna tänka mig att hitta receptet faktiskt. Hur söker jag? Har du länken månne?

    Hälsningar// Ragnhild

    SvaraRadera