tisdag, mars 23, 2010

Allt avklarat - och lite till!

Idag hade jag tre grejer som jag tänkt göra: Anmäla mig till MFS-kursen, träna core med Fia och göra en Doodle för en middag med förra årets Namibiagäng.

Jag ställde väckaren på 8.30 för att inte sova bort heela förmiddagen. Vaknade kl 7.57 och var pigg..! Jaha, vad gör man då? Ja, jag steg upp såklart. Upptäckte att det kommit ett nytt HIMYM-avsnitt (NICE!) så jag såsade på och såg det i sängen, sen gick jag upp och åt frulle och såsade på lite mer. Till slut blev jag lite less på att inte göra nånting, träningspasset skulle börja kl 12.05, så jag beslöt mig för att åka in och gå lite trappmaskin innan passet. På väg in gav jag mig in på att läsa en skönlitterär bok, alltså inte en skolbok! Helt galet!

Hann inte trappmaskina så himla länge, men en liten stund blev det i alla fall. Det gick i alla fall bättre än vad jag hade väntat mig, jag är ju vääääldigt otränad!!

Sen började i alla fall passet, då kom Greta också! Jag har aldrig core:at förut och det var riktigt jobbigt, men nice! När passet var slut var i alla fall jag riktigt genomsvettig, men då sa Greta att vi inte alls skulle gå och duscha utan att vi skulle springa på löpbandet en stund, så det var väl bara att hänga på. Fast jag gillar inte riktigt löpbandet, så jag tog en såndära cross-maskin istället. Ställde in den på 20 minuter och satte på jättehög musik i lurarna, sån musik jag inte lyssnar på annars (skrikadrenalinrock alltså). När jag stått där i typ 3 minuter kom en kille till maskinen bredvid och skulle prompt hålla samma tempo som mig och det var ju en bra sporre att inte ge upp! Och tro det eller ej, men jag orkade faktiskt alla 20 minuter (vi kör på små mål här med vår träning!)

Sen gick vi upp till HK-rummet och käkade lunch, gick och pratade med en syotjej om pengar till resan, hämtade ett rekommendationsbrev från vår handledare. Sen gick vi och fikade, och då fick jag höra att Niklas och Viktor som ska till Namibia samtidigt som oss ska gå MFS-kursen i Göteborg i juni och inte den i Uppsala i slutet av maj. Så då kom vi på att även jag & Emma & Fia & Anders också skulle ta den (för vi kan inte göra samtidigt som varann i våra projektgrupper annars). Så då tar vi nån slags roadtrip kombinerat med kick off där nere i juni, för Ida kommer också att vara där då, så då gäller det bara att vi får ner Sanna dit också (Sanna, du ska till Göteborg i början av juni!!!)

Så då var det bara att skriva ansökan till kursen. Men detta innebär ju också att jag inte ska gå kursen den 27-28 maj och då kan skriva tenta då, där rök den ledigheten... Men å andra sidan vore det ju ganska nice att ta en av de där tentorna då, för i så fall har jag bara en endaste ynkipynkiliten tenta kvar när jag kommer hem sen innan examen!!!

Och sen gjorde jag Doodlen, och så var dagens åtaganden avklarade, med råge! Sen gick vi även på Excitera Innovation Challenge-workshop och blev ännu lite mer inspirerade till tävlingen och fick wrapsmiddag, det var nice!

Nu är jag helt sjukt trött och ska eventuellt gå och lägga mig innan jag kommer över gränsen och blir uppe för länge istället. Imorgon väntar tvätt, städning kanske, brainstorming, bodypump och våfflor. Kanske även ska leta fram elektroböckerna, men det är ännu oklart. :)

1 kommentar:

  1. Lisa! Åhhh, jag vill också, vilka datum är Gbg? Jag har ju en tjock drös med tentor i maj/juni!

    SvaraRadera