måndag, mars 15, 2010

ordbajs

Det gick bra, ingen behövde bli skjuten! Men visst var det lite kaosartat igår alltid, när det slog rot till slut. Sånt här har faktiskt hänt och det kan hända igen, man tycker att man lever i en skyddad värld, men man kan faktiskt inte vara för säker! Tyvärr...

Igår hade jag svårt att koncentrera mig, satt och följde debatten på nätet (herregud vad mycket idioter det finns!) istället för att skriva hemtenta. Men rädd var jag aldrig, det var ju bara att hålla sig hemma ju! Men nog sov jag lite oroligt, vaknade vid kvart i 6 och gick upp och kollade tråden på nätet. Sen drömde jag att en person blev skjuten och två blev skadade. När jag vaknade nästa gång och såg att dom hade gripit en man i Göteborg fattade jag ingenting, vaddå Göteborg liksom?

Men det var nog bara ett väldigt dumt skämt. PHU!

Helt stört förresten vad man kan få reda på saker på nätet numera! Namn, adress och personnummer på den som de gripit (tillsammans med en heeel del andra påhitt och spekulationer). Jag hoppas verkligen att det är rätt person de hänger ut, annars är det väldigt synd om honom..!


Shit! Jag måste verkligen lära mig att göra klart det jag börjar med! Mitt i skrivandet här (som jag alltså skriver samtidigt som jag skriver hemtenta, kollar fejjan och kollar när dom hänger ut skjutaren) började jag av någon anledning kolla lägenheter. Jag vill inte ens flytta!!! I alla fall inte till en annan hyresrätt!

Efter den här killerveckan (tentavecka, inget annat!!) kommer jag att bara läsa en kurs, HK:n, måndagar och torsdagar. FATTA vad jag kommer att ha mycket tid över till annat då! Jag har två mål med våren: Börja träna och läsa böcker. På fredag ska jag köpa gymkort, det spelar ingen roll hur fattig jag är jag ska göra det ändå! Minst tre gånger i veckan ska jag träna också, pika mig gärna om jag inte gör det!

Det finns ju egentligen helt sjukt mycket jag vill göra med min lediga tid, men känner jag mig själv rätt kommer det inte att vara mycket som blir av. Varför är det alltid så? Dessutom tänkte vi ju försöka komma igång med exjobbet också. Nåja, vi får väl se hur det går...!

Nu ska jag sova. Imorgon ska vi redovisa vårt HFE-projekt och sen ska vi göra klart rapporten på eftermiddagen. Min plan var ju att börja plugga till HRM-tentan imorgon eftermiddag, men det kommer jag nog inte att hinna. Blir heldag på onsdag, wish me luck!


Och där har jag alltså skrivit lika mycket som jag fått ihop på hela dagen på hemtentan, jamenhurraaaa för mej!!!! :I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar