tisdag, mars 02, 2010

sjukling

Idag när jag vaknade hade jag jätteont i halsen, huvudet och bihålorna. STÖRT jobbigt, för jag hade ju verkligen inte tid att vara sjuk idag. Så jag åkte till skolan istället. På förmiddagen var det HK som vanligt, jag och Gurra fortsatte med våra tester fast jag gjorde inte så många knop, var helt lost i hjärnan..

Efter lunch åkte jag till Söder för att gå på utbildning. Gissa i vad..!! Bloggning! HAHA! Anledningen är att våran blogg ska flyttas till en fancyfancy portal (typ som nya Facebook för alla som går på/är intresserade av KTH - min egna tolkning). Det var på reklambyrån som har hand om hela tävlingen och det var väl inte så mycket nytt egentligen, rent bloggarmässigt. Men nästa vecka händer det spännande saker på bloggen vill jag lova, håll utkik!

Sen åkte jag tillbaka till skolan igen, men då var ju dagen nästan slut. Hann vara med på några fler tester innan det var dags att packa ihop för dagen. Men inte var det hemgång för det, nej det var först körrep och sen samrep som stod på schemat. Jag hade ju typ ingen röst så jag stod jättejättenära micken (som jag sa åt dom att skruva upp så mycket dom bara kunde) för att inte sjunga sönder rösten helt. Som tur var gick det ganska bra, så vi var klara en halvtimme tidigare (19.30), då for jag hem och skulle handla.

När jag fyllt korgen kom jag på att jag faktiskt tänkt gå på Lidl. Så jag fick gå tillbaka med allt (nästan) och gå över och handla där istället. Hade aldrig varit där förut så det var dags för premiären! Det är ju perfekt med Lidl där nere, fattar inte vad folk har emot den affären, det är ju inget fel med att handla billigt ju!

När jag kom hem lagade jag fylld falukorv fast jag åt upp den middagsmatlåda jag aldrig åt upp på skolan. Sen har jag bara degat i soffan. Sen när jag höll på att somna för typ 74:e gången och gick och tog ut linserna kom jag på att jag ju skulle söka ett stipendium idag. Hade helt glömt bort det hela kvällen men det skulle ju in senast idag så jag skrev ihop ansökan lite snabbt och skickade in sådär 23.35 ungefär (varför göra nåt i tid när man kan göra det i sista sekunden??). Sen sökte jag ett till av bara farten, det skulle vara inne senast 10 mars så där var jag ju riktigt duktig!! Så nu är det bara att hålla tummarna att jag ska få pengar! Ska skicka in två ansökningar till nu i veckan också, behöver ju en hel del pengar för att ro det här i land (exjobbet alltså).


SOOOVAAAA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar