lördag, april 17, 2010

Hemväg

Det beror verkligen på vem jag stänger med hur snabbt jag kommer ifrån jobbet på kvällen! I mina arbetsuppgifter ingår i princip att släcka och låsa stället. Innan dess har jag en hel massa administrativa uppgifter att utföra och det är de som beror på sällskapet. Idag var första gången på väldigt länge det var tvåsiffrig tid kvar tills tunnelbanan skulle rulla in, de senaste gångerna jag har jobbat har jag snarare fått springa till samma tunnelbana! Visserligen är det ju ganska tråkigt att vänta, men hellre det än att missa den och komma hem skitsent!



För övrigt var det en seg dag på jobbet idag. En sak att glädja sig åt var i alla fall att klockan äntligen gick rätt! Den GÅR inte att ställa om till vintertid, jag har försökt otaliga gånger!! Och på grund av de blir man ju lura att klockan är en timme mer hea vinterhalvåret!

Nu ska jag hem och skriva lite diskmaskinrelaterar innan jag dråsar i säng. Imorgon väntar ytterligare 12 timmars jobb.


-bloggat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar