söndag, maj 23, 2010

På bättringsvägen..?!?

Nu är jag hemma igen efter ett besök nere på närakuten. Det gick ganska snabbt, läkaren kände igen alla symptom jag beskrev och diagnostiserade ögoninflammation. Hon sa även att det var väldigt smittsamt, varpå jag sa att jag visste det eftersom jag visste precis vem jag fått det av. Därefter skrev hon i sin journal:
"Ilsket rött öga - fått av kompis"
Hon var även väldigt imponerad över att jag inte smittat mitt andra öga och så tyckte hon att det var fiffigt med mina bautaglajjor. Själv kände jag mig rätt mongo med dem ute i regnet.

Nu har jag i alla fall fått ögonsalva som ska geggas dit 2 gånger om dagen tills besvären försvinner och sedan ytterligare två dagar. Självklart får ingen typ av kontaktlinser användas under behandlingen och jag äger ju inga glajjor, så jag funderar på att lägga ner alla planer på elektron redan nu så att jag slipper stressa över den och kan satsa på att bli frisk (och börja exjobba) istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar