lördag, juni 05, 2010

Den bästa dagen 2010 hittills!

Det här har nog lätt varit den allra bästa dagen hittills detta år. Hur märker man det då? Jo, genom att man har kramp i kinderna så att det värker, även nu när det rent tekniskt hunnit bli en ny dag!

Vi har helt enkelt bejakat barnen i oss och gått all in på Gröna Lund!

Tyvärr har vi bangerkamrater så från början var det bara jag och Sanna D och Fia. Vi började dagen med Insane, den karusell som mammsen häromveckan sa "Det där vill inte jag!" om. Men HERREGUUUUD vad rolig den var!!
Helt stört läskig, speciellt första gången!

När vi hade åkt den och några andra stört roliga karuseller var det dags för lunch:
Sen åkte vi en hel massa andra grejer, allra roligast var nog ändå Katapulten!
Speciellt Sanna i Katapulten! Jag och Fia satt och skrattade och skrek och babblade om vartannat när vi var där uppe, men Sanna hade inte låtit på hela vägen upp och lät inte på hela vägen ner utan satt bara helt tyst, så jag var tvungen att fråga "Lever du Sanna?!". Då släppte det och hon var heeeelt förstörd efter åkfärden! HAHAHA!!!

När vi åkt typ allt var det dags för mardrömmen; Fritt Fall! Som tur var hade vi med oss lite hallonsaft som gjorde mig stark i bena (rosévin) så jag vågade mig upp! STÖRT roligt!! (Efteråt)

Och när klockan blev 8 på kvällen var det dags för konsert med Mando Diao, lagom till detta kom våra kamrater Niklasx2 (Så sjukt bra när folk heter samlingsnamn!).

Efter konserten åkte jag och Fia Katapulten med Niklas G och sen åkte vi Insane en tredje och sista gång med Niklasx2. Sanna var tyvärr lite sjuk så hon lämnade oss strax innan (Krya på dig nu!).
Här är inte riktigt alla färder förkryssade, totalt blev det 17 åkturer under hela dagen!!! STÖRT bra dag! Tack Sanna och Fia för mycket bra tivolisällskap!!

Och det bästa av allt: På tisdag kör jag all in på Liseberg tillsammans med Fia, Emma, Niklas & Viktor (& kanske Ida?), dvs majoriteten av Namibiaresenärerna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar