fredag, juni 11, 2010

I en annan del av landet

Jag är verkligen ute på okänd jaktmark!! När kursen avslutades klockan 17 skildes vi åt, Niklas och Viktor blev kvar till imorgon, Fia åker med ett tåg senare ikväll, Emma och Anders åkte till Jönköping i varsit ärende och själv begav jag mig mot en sånhära spårvagn. Jag märkte då att det ju är väldigt lätt att bara hänga med de som hittar lite bättre när såna finns!!

Men hur som det var hittade jag rätt spårvagn och tog mig till centralen där jag både hann med att hämta ut biljetten, köpa mat och shoppa upp skatteåterbäringen på smink (nej, inte hela förstås) innan jag satte mig på tåget. Det första tåget alltså, för hem ska jag ju inte! Nej, nu sitter jag på ett tåg som ska ta mig till Hallsberg. När jag kommer dit ska jag hitta ett annat tåg som ska ta mig till Borlänge och sedan ytterligare ett som tar mig till Rättvik.

Om jag lyckas med allt detta är jag nästan nästan framme!! För sen måste jag få tag på en taxi som tar mig ut i skogen där festen är i full gång (redan nu skulle jag tippa) och jag ska göra en fancy entré och överraska festmänniskorna (om niöu inte Sanna skvallrat om att jag kommer redan ikväll...)

Allt detta förutsatt att jag inte somnar på nåt av tågen och vaknar upp i heeelt fel sida av landet (om det nu går att komma till en felare sida än Västsverige...?!). Jag känner mig hursomhelst inte särskilt hemma i dessa trakter!! :)

Jag tror att jag kanske ska ringa taxi rättvik nu och se till att dom är vakna där vid 23.15-snåret!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar