onsdag, oktober 20, 2010

Evil evil spikmatta

Ursäkta mig, men hur trött får man bli egentligen??!! Det GÅÅÅÅR inte att gå upp ur sängen på morgnarna, det är totalt helt omöjligt!

Imorse tänkte jag försöka mig på Sannas fantastiska motto hon bloggade om häromdan: "If you snooze you loose", hade till och med döpt väckningsalarmet till det. Och jag vaknade, bestämde mig för att inte vara en loser men trots det gick det inte rent fysiskt att gå upp ur sängen.

Igårkväll hade jag som vanligt somnat på spikmattan och tydligen hade jag lagt den bredvid mig i sängen istället för ner på golvet som jag brukar. För att försöka vakna till så mycket att jag skulle kunna ta mig ur sängen försökte jag trycka armarna mot de vassa piggarna men istället för att vakna till så somnade jag om och vaknade inte förrän klockan 9.

Nu ska jag sova. Har precis bytt lakan så inatt lär jag ju också sova som en klubbad, men jag ska INTE somna på spikmattan ikväll, misstänker nämligen att den gör så att jag sover lite för djupt!

Den stora frågan är HUR jag ska komma upp i tid på fredag, tentan börjar klockan 8!

Gonatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar