lördag, oktober 02, 2010

Fail 1 & 2

För att behålla i alla fall lite av den solbränna jag ändå har kvar kan man ju faktiskt fuska lite, dels med hjälp av Dove Summerglow och dels med solarium. Tänkte jag. Det var dessvärre världen emot så någon solariefärg fick jag inte idag.

Så här var det:
Jag bestämde mig för att det var tråkigt att sitta inne och göra inget så jag satte mig på Majken och bajkade iväg en runda runt söder. När jag kom till Hornstull (efter att ha cyklat ett varv) bestämde jag mig för att prova solariet jag tänkt prova foreverandever. Då var jag ju förstås ganska törstig efter cykelturen så jag stoppade i en tia i läskautomaten för att köpa en flaska vatten. Men den fastnade där nere och gick inte att få ut. Fail#1!
Sen skulle jag betala för solningen så jag stoppade i två tior i automaten men de bara fastnade i hålet och ville varken in eller ut. Lyckades peta ut den ena med en hårnål men sen när jag försökte igen satt båda fast. Fail#2!
Så där stod jag utan 30 spänn och utan solning och insåg att det nog inte var menat att jag skulle sola idag så jag cyklade hem istället.

Fick i alla fall en härlig cykeltur och lite frisk luft. Nu ska jag bara försöka avgöra om jag är pigg nog att gå ut ikväll eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar