måndag, februari 07, 2011

Ett brev på posten

Alltså, det finns ju en del personer i den här världen som inte riktigt är de skarpaste indianerna i kanoten. Ett bra exempel är mina brevbärare!

Flera gånger har jag fått mina grannars post, inte helt okej tycker jag. Grannarna ska vara glada att jag är en sån ärlig person som lägger breven i rätt låda. (och så hoppas jag att de gör detsamma när brevbäraren sorterat mina brev till fel låda också!

Men idag måste jag ändå säga att de tog priset i idioti!!



När de lägger in breven kan de ju öppna hela panelen och lägga in lite större brev. Men själva hålet är ju lite större än den lucka som vi brevlådeägare kan öppna. Detta tänkte tyvärr inte brevbäraren på idag när de sorterade in posten och paketen! För när jag öppnade luckan såg det ut så här:


Dvs ett alldeles för stort paket för att få ut genom luckan!! HUR tänkte de där?? Jag har fått mycket mindre paket än sådär på avi från brevbäraren!

Så det blev helt enkelt till att vålda och riva upp paketet med nycklarna...


Detta i värsta eftersvettningsattacken efter spinning+core-pass!!


Till slut fick jag ut paketet, men det var inte det lättaste!! Tänk om det hade varit en liten svag tant som fått det!!

Idioti!!

1 kommentar:

  1. Vilka begåvningsreserver det finns inom brevbärarkåren - Det fattas åtskilliga stripps till ett Happy Meal!

    SvaraRadera