tisdag, februari 22, 2011

Handlös

Det går bra nu. Eller inte?!

Fråga mig inte hur det gick till, men i lördags blev jag av med min telefon, min kära kära iphone, min högraste högra hand!

Lördag tänker ni, hon var väl ute och svirade, full som ett ägg och la den mitt på gatan till bättre behövande.

Nej, jag och Emma var på väg hem till mig efter en tur på Historiska muséet där vi kollat in utställningar av pilspetsar, vikingar och forntida björnklor. Gick in på Ica och köpte ost och kex till kvällens Melloafton. Sen när vi skulle gå och hämta hämtpizzan upptäckte jag att telefonen var borta. Så där nånstans mellan tunnelbanan (där jag senast använde den) och hemmet försvann den.

Så idag har jag anmält den försvunnen till mitt försäkringsbolag. De ersätter den till 50%, minus självrisken blir det 1500 kr. En ny iPhone kostar inte 1500 kr. Och nej, jag vill inte ha någon annan telefon. Kalla mig kräsen, men once you go iphone you never go back.

Imorgon (eller nån annan dag när jag har massa tid över) ska jag åka till Telia och höra om jag på nåt sätt kan förlänga mitt abonnemang och få en ny lite billigare, annars blir det nog tradera eller nåt.

Behöver jag säga att jag dagen efter borttappningen sålde min ipod shuffle på tradera. Den som jag vann samma vecka som jag köpte mobilen och aldrig har använt alltså. Den skulle vara ganska nice att ha nu så länge, det är ju helt värdelöst att åka tunnelbana och behöva lyssna på alla människor hela tiden!!

2 kommentarer:

  1. Hej.

    Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.

    Tråkigt att höra att din telefon är på villovägar.

    Om du har en bindingstid på ditt abonnemang så finns det möjlighet att slutfakturera denna för att kunna binda om ditt abonnemang med en ny iPhone.

    Alternativt kan du också välja att köpa en ny iPhone kontant. Iphone4 kostar vid kontant betalning 6195 kr för 16GB och 7295 kr för 32GB. Iphone 3GS 8GB kostar 4995 kr.

    Har du några funderingar kring bindingstid eller annat är du välkommen att kontakta oss på kundservice. Du når oss antingen per telefon eller mail:
    http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  2. Det låter ju som en bra lösning i mitt fall! Slutfakturering alltså. :)

    SvaraRadera