torsdag, mars 24, 2011

en helt annan sån

Förutom mig själv, bordet, utdragsskivan på bordet, golvet, den rena tvätthögen på golvet och en hel del annat blev HELA min bankdosa täckt av blåbärssoppa. Vi snackar heltäckt! Över- och undersida.

Så det första jag gjorde innan jag slet av mig tröjan vars ärm var fylld av brännhet blåbärssoppa var att springa med den till köket och skölja av den i förhoppning att eventuellt kunna rädda den. (I min värld tål elektronisk utrustning mycket mer än man tror) Sen la jag den i ugnen på låg värme en lång stund. Men icke. Eller jo, den startar ju men den känner inte igen mina kort längre...

Så jag mailade banken följande:

Sen ringde jag min andra bank eftersom jag hade råkat vara klantig nog och spärra mitt lösenord för inloggning där. Det visade sig vara väldigt smidigt, bara att trycka in lite knappar på den bankdosan och vips hade damen på andra sidan telefonluren låst upp mitt lösen. Jag gillar sånt, när saker går att lösa utan att man behöver vänta!


Det var väl typ det som har hänt här idag, rätt lugn dag. Förutom en liten tvättstugehappening som gjorde att jag inte kunde tvätta pga dåligt samvete, haha. Får göra det imorgon istället. Hade inte så mycket tvätt (innan blåbärssoppeincidenten alltså) men köpte nytt tvättmedel igår.. Och så behöver jag tvätta träningskläder. Japp, life is good...!


Och jo, jag har köpt jord också. Och plastmuggar. Så nu hoppas jag att mina fröer kommer imorgon så jag kan plantera dem! :D Ska köpa en hörnhylla till ballen imorgon också, har spanat in en på Lidl, den kommer in imorgon så jag hoppas verkligen att den finns kvar! Sen ska jag köpa en eller två balkonglådor också till alla mina blivande växter, men det blir nog inte imorgon (dagen före lön, go figure).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar