tisdag, januari 20, 2009

2 storverk uträttade

Ja, idag har jag alltså städat på riktigt! Det var väldigt stökigt här men nu är det nästan läskigt rent. Dessutom har jag gjort två storverk som jag har tänkt göra jättelänge.

Först bestämde jag mig för att sätta upp min sänglampa. Har tänkt göra det sen jag flyttade in för snart ett år sedan, men jag har inte kunnat bestämma mig på vilken sida jag ska sätta den. Sätter jag den på den sidan jag oftast har huvudet måste jag ha en betongborrmaskin (äger ingen sådan) och sätter jag den på sidan jag oftast har fötterna (där det är gipsvägg) måste jag vända på mig (oftast) när jag ska läsa. Men till slut blev det det senare alternativet och nu har jag alltså en sänglampa (och ett extra hål eftersom jag skruvade i skruvarna lite för tätt först).

Sen tog jag tag i min tv-hylla. Köpte för nån månad sedan en ny scartkabel till min VHS-spelare (jo, jag vet, både scart och VHS är väldigt ute, men snart börjar melodifestivalssäsongen). Har insett att jag måste flytta videon till högra sidan av tv-hyllan för att inte den här scartkabeln också ska gå sönder. Så jag tog fram ficklampan och gav mig in i ormgropen av sladdar (jag hatar sladdar). Med mig hade jag dammsugaren. Dessutom passade jag på att flytta ner digitalboxen ett steg och wii:t ett steg och ps2:an ett steg, så nu står tvn ensam på en hylla, videon och boxen på hyllan under och (2 av mina 3) spelkonsoler på hyllan under dem. Dessutom är tv-hyllan svart igen och inte grå av damm!

När jag rotade i min skruvlåda hittade jag även mina möbeltassar som jag har letat efter ett tag nu. Så då bytte jag ut dem på köksstolarna. Märkte nämligen att det har blivit märken i golvet av stolarna när jag satt och pluggade. (så det blev nästan 3 storverk)


När jag hade städat klart gav jag mig ut i slush-icen och gick bort till Örnsberg där jag besökte Willys. Där köpte jag nya ägg och lite mat. När jag kom hem kom Alex på besök. Han skulle låna min dator för att testa om han kunde formatera sin externdisk, men den verkar inte funka så bra så det projektet gick inte så bra. Sen åkte vi till kusin Jenny och tittade på hennes golv som Alex kanske ska byta. Det knarrar nog mest av alla golv i hela världen, mer än alla spökhus till och med! :) Sen åkte vi hit igen och åt kyckling och gigantchampinjoner. Det skulle ha varit klyftpotatis till men vi var så hungriga så det blev makaroner istället.

När Alex hade åkt hem fastnade jag i Golden Globe-galan och så åt jag ett halvt granatäpple.


För övrigt har dom opererat lilla mammsen idag. Imorron får vi veta vad exakt dom har tagit bort, jag håller tummarna att hon har kvar allt hon behöver där inne!

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Tänkte läsa lite! Nu har jag ju en lampa! :D

Imorron väntar en lunch på skolan och på kvällen ska jag och J baka nåt smaskigt som börjar på A (alltså, vi vet inte vad än, jag tror planen är att ta oss igenom alfabetet). Nån som har nån bra kaka på A? (Den får inte innehålla ananas eller apelsin!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar